Management pneumatik prohlubuje rozdíly. Ale Pirelli to nemá lehké, říká Brawn

Ve formuli 1 se nám vytvořily dvě kategorie. Vpředu jsou Mercedes, Ferrari a obvykle také Red Bull. Pak následuje s velkou ztrátou zbytek startovního pole. Podle Rosse Brawna občas zvětší rozdíly i pneumatiky.
Management pneumatik prohlubuje rozdíly. Ale Pirelli to nemá lehké, říká Brawn

Podle Rosse Brawna se na velkém rozdílu mezi špičkou a ostatními týmy podílel v Mexiku také management pneumatik.

„Kromě obvyklých rozdílů ve výkonu za to byl zodpovědný také management pneumatik,“ řekl Brawn.

„Nico Hülkenberg, Charles Leclerc, Stoffel Vandoorne a Marcus Ericsson absolvovali jen jeden pistop a všichni čtyři byli velmi opatrní, aby se dostali do cíle na stejné sadě pneumatik.“

Zpomal, šetři pneumatiky. Leclerc to v Mexiku slyšel 50krát

Zpomal, šetři pneumatiky. Leclerc to v Mexiku slyšel 50krát

Podle Brawna není situace pro Pirelli jednoduchá. „Na jedné straně musí přivést pneumatiky, které mají degradaci a dělají vzrušující závody, ale na druhé straně chtějí jezdci plně využít potenciál svých vozů s robustní pneumatikou.“

„Najít správný kompromis není vždy snadné, takže je velmi důležité, abychom pracovali společně.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Rob Smedley odchází z Williamsu

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
10:10 | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.