Máme za sebou první letošní trojitý závod. V paddocku byly vidět zombie

Formule 1 má za sebou první z mnoha tzv. triple headerů alias tří závodů v řadě. A není to něco, co by bylo zrovna jednoduché.
Foto: Getty Images 
Máme za sebou první letošní trojitý závod. V paddocku byly vidět zombie  | Foto: Getty Images

Psal se rok 2017 a formule 1 zjistila, že se v následujících roce hraje Mistrovství světa ve fotbale a termín finále koliduje s jedním ze závodů. Vznikl proto fenomén, který jsme nikdy předtím ve F1 neviděl – triple header alias tři závody ve třech víkendech po sobě.

„Vyřešili jsme to tak, že budeme mít tři závody v řadě, ale není to něco, co bychom chtěli v budoucnu opakovat. Je to nouzové řešení,“ řekl tehdy Ross Brawn.

Onoho nouuzového řešení si však letos užijeme opravdu hodně. První triple header už máme zasebou a byl ze všech letošních ten nejméně náročný – dva závody se jely na stejném místě, takže týmy nemusely v jednu ze tří neděl balit. A Francie také není od Rakouska až tak daleko. Další trojité porce budou poněkud náročnější:

  • Belgie – Nizozemsko – Itálie
  • Rusko – Turecko – Japonsko (!)
  • USA – Mexiko – Brazílie

Není divu, že v paddocku velké ceny není moc lidí, kteří by byli nadšení a dali si klidně i čtvrtý závod v řadě. Týká se to novinářů i inženýrů.

Šéf Haasu připustil, že se jeho lidé těší domů. Podle něj tři závody v řadě nejsou dobrým řešením a bylo by lepší mít více dvojzávodů.

„Se třemi závody v řadě jsou někteří lidé měsíc pryč, než se vrátí domů, a za ten měsíc udělali tři závody, což je také dost stresující,“ řekl Steiner.

„Jsem si jistý, že se tím bude FOM zabývat, ale v tuto chvíli je zde situace okolo Covidu. Jeden z těchto trojzávodů vznikl, protože se měnil kalendář.“

Podle aktuálního kalendáře bude nepochybně nejnáročnější trojzávod s Japonskem. 

„Bude to náročnější, tenhle bude mnohem náročnější, protože se mění časová pásma a samozřejmě s tím souvisí i jet lag,“ vysvětlil Steiner.

„Tady měli v pondělí, nebo teď je to minulé pondělí, všichni volno. Dal jsem všem volno, aby se mohli věnovat nějakým aktivitám tady v okolí, protože je to tu velmi pěkné. Ale když letíte z jedné země do druhé, tak není nic. Den volna strávíte v letadle.“

Další článek: Nechtěli jsme zadní křídlo. Peugeot se vrací do Le Mans s novým hypervozem

16:40 | Robert Kubica bude jezdit v prvním tréninku s vozem Alfa Romeo.
27. července | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00