Máme za sebou první letošní trojitý závod. V paddocku byly vidět zombie

Formule 1 má za sebou první z mnoha tzv. triple headerů alias tří závodů v řadě. A není to něco, co by bylo zrovna jednoduché.
Foto: Getty Images 
Máme za sebou první letošní trojitý závod. V paddocku byly vidět zombie  | Foto: Getty Images

Psal se rok 2017 a formule 1 zjistila, že se v následujících roce hraje Mistrovství světa ve fotbale a termín finále koliduje s jedním ze závodů. Vznikl proto fenomén, který jsme nikdy předtím ve F1 neviděl – triple header alias tři závody ve třech víkendech po sobě.

„Vyřešili jsme to tak, že budeme mít tři závody v řadě, ale není to něco, co bychom chtěli v budoucnu opakovat. Je to nouzové řešení,“ řekl tehdy Ross Brawn.

Onoho nouuzového řešení si však letos užijeme opravdu hodně. První triple header už máme zasebou a byl ze všech letošních ten nejméně náročný – dva závody se jely na stejném místě, takže týmy nemusely v jednu ze tří neděl balit. A Francie také není od Rakouska až tak daleko. Další trojité porce budou poněkud náročnější:

  • Belgie – Nizozemsko – Itálie
  • Rusko – Turecko – Japonsko (!)
  • USA – Mexiko – Brazílie

Není divu, že v paddocku velké ceny není moc lidí, kteří by byli nadšení a dali si klidně i čtvrtý závod v řadě. Týká se to novinářů i inženýrů.

Šéf Haasu připustil, že se jeho lidé těší domů. Podle něj tři závody v řadě nejsou dobrým řešením a bylo by lepší mít více dvojzávodů.

„Se třemi závody v řadě jsou někteří lidé měsíc pryč, než se vrátí domů, a za ten měsíc udělali tři závody, což je také dost stresující,“ řekl Steiner.

„Jsem si jistý, že se tím bude FOM zabývat, ale v tuto chvíli je zde situace okolo Covidu. Jeden z těchto trojzávodů vznikl, protože se měnil kalendář.“

Podle aktuálního kalendáře bude nepochybně nejnáročnější trojzávod s Japonskem. 

„Bude to náročnější, tenhle bude mnohem náročnější, protože se mění časová pásma a samozřejmě s tím souvisí i jet lag,“ vysvětlil Steiner.

„Tady měli v pondělí, nebo teď je to minulé pondělí, všichni volno. Dal jsem všem volno, aby se mohli věnovat nějakým aktivitám tady v okolí, protože je to tu velmi pěkné. Ale když letíte z jedné země do druhé, tak není nic. Den volna strávíte v letadle.“

Váš názor Další článek: Nechtěli jsme zadní křídlo. Peugeot se vrací do Le Mans s novým hypervozem
15:41 | V únoru proběhne ve Švédsku Závod šampionů. Tým Finska budou tvořit Valtteri Bottas a Mika Häkkinen.
15:17 | Na zadních křídlech, helmách a overalech jezdců Red Bullu a AlphaTauri se tento víkend objeví logo značky Acura. Je to obchodní značka, kterou používá Honda v USA.
19. října | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00