Red Bull ztrácí v obou šampionátech na konkurenty desítky bodů. V Poháru konstruktérů je to 49 bodů na Ferrari a 71 na Mercedes. Spoustu bodů přitom rudí býci poztráceli při nehodách a kvůli technickým problémům.
Zatímco Ferrari a Mercedes bodovali ve všech dosavadních závodech, Red Bull odjel dvakrát s prázdnou.
Stalo se tak v Baku, kde oba jezdci vzájemně kolidovali, ale také v Bahrajnu, kde měl Verstappen kontakt s Hamiltonem a Ricciarda odstavila technika.
Mnoho chyb pak udělal Verstappen. Naposledy v tréninku v Monaku. Po startu z konce pole sice dojel na bodech, ale Red Bull mohl mít nejspíše double.
„Co mě trápí, že jsme ztratili příliš mnoho bodů,“ řekl Helmut Marko pro Auto Motor und Sport. „V Bahrajnu jsme mohli vyhrát se strategií dvou zastávek a v Baku bez kolize.“
„Máme skvělé auto. Je silné v zatáčkách, při brzdění a v trakci. Naše aerodynamika je tak dobrá, že máme méně problémů s provozem na trati než ostatní. A dobře zacházíme s pneumatikami. V kvalifikaci trpíme na rovinkách, ale v závodě není rychlost tak špatná. Díky upgradu Renaultu by se to mohlo zlepšit.“
Bodů mohl mít Red Bull ještě méně. V Monaku měl Ricciardo problém s MGU-K.
„Nervozita byla obrovská,“ řekl Marko. „Téměř nekonečná. Báli jsme se, že každé kolo může být poslední. Nevěděli jsme, co se děje s MGU-K. V případě poruchy může dojít k poškození motoru nebo mohou začít hořet brzdy. Kousali jsme si nehty nejvíce od Brazílie 2012, kde se Vettel roztočil, a pak musel vše dohánět s poškozeným vozem,“ připomenul Marko závod, v němž získal Vettel těsně třetí titul.
Foto: Getty Images / Dan Istitene