Máme příliš mnoho závodů v Evropě, myslí si Tost

Podle Fraze Tosta má Mercedes stále velkou výhodu zejména díky své pohonné jednotce.
Máme příliš mnoho závodů v Evropě, myslí si Tost

Podle některých názorů je výkon pohonné jednotky Ferrari už na úrovni Mercedesu a za dominancí stříbrných šípů jsou jiné okolnosti – aerodynamika a spekulovalo se o „nástupci systému FRIC“. Franz Tost si ale myslí něco trochu jiného.

Za dominancí Mercedesu je prý odlehčená verze FRIC

Za dominancí Mercedesu je prý odlehčená verze FRIC

„Pokud chcete lepší show, musíte vyrovnat motory,“ uvedl Tost pro Tiroler Tageszeitung. „Pokud bude mít Mercedes v roce 2017 stále ještě výhodu, pak bude muset FIA zmrazit motory, aby ostatní dohnali ztrátu.“

„V současné době máme šampionát motorů, protože pokud by byli za volantem Mercedesu Alonso a Vettel, tak by se stali šampiony také.“

„Doufám, že Red Bull a Ferrari dosáhnou pokroku. Diváci chtějí vidět různé vítěze, stejně jako nehody bez vážnějších následků. Neustále slýchávám od svých přátel, že k nehodám nedochází a to už ani na startu. A také se musíme zbavit penalizací.“

V Evropě je moc závodů

Na dotaz, zda je Tost rád, že se do kalendáře F1 vrací GP Francie, odpověděl: „Pokud jde o mě, tak si myslím, že se musíme zaměřit na jiné destinace. V Evropě je příliš mnoho Grand Prix.“

„Vím, že mám jiný názor, ve srovnání s mými kolegy, ale měli bychom jít do Jižní Afriky, potřebujeme více závodů v USA, musíme jít do Argentiny a Indie byla také důležitým trhem.“ 

„Formule 1 je globálním sportem. V roce 2015 sledovalo naše závody živě půl miliard fanoušků. Podobných čísel dosahují jen Olympijské hry a Mistrovství světa ve fotbale.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Diskuze (47) Další článek: Pirelli přiveze do Austrálie ultraměkkou směs
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10