Máme příliš mnoho závodů v Evropě, myslí si Tost

Podle Fraze Tosta má Mercedes stále velkou výhodu zejména díky své pohonné jednotce.
Máme příliš mnoho závodů v Evropě, myslí si Tost

Podle některých názorů je výkon pohonné jednotky Ferrari už na úrovni Mercedesu a za dominancí stříbrných šípů jsou jiné okolnosti – aerodynamika a spekulovalo se o „nástupci systému FRIC“. Franz Tost si ale myslí něco trochu jiného.

Za dominancí Mercedesu je prý odlehčená verze FRIC

Za dominancí Mercedesu je prý odlehčená verze FRIC

„Pokud chcete lepší show, musíte vyrovnat motory,“ uvedl Tost pro Tiroler Tageszeitung. „Pokud bude mít Mercedes v roce 2017 stále ještě výhodu, pak bude muset FIA zmrazit motory, aby ostatní dohnali ztrátu.“

„V současné době máme šampionát motorů, protože pokud by byli za volantem Mercedesu Alonso a Vettel, tak by se stali šampiony také.“

„Doufám, že Red Bull a Ferrari dosáhnou pokroku. Diváci chtějí vidět různé vítěze, stejně jako nehody bez vážnějších následků. Neustále slýchávám od svých přátel, že k nehodám nedochází a to už ani na startu. A také se musíme zbavit penalizací.“

V Evropě je moc závodů

Na dotaz, zda je Tost rád, že se do kalendáře F1 vrací GP Francie, odpověděl: „Pokud jde o mě, tak si myslím, že se musíme zaměřit na jiné destinace. V Evropě je příliš mnoho Grand Prix.“

„Vím, že mám jiný názor, ve srovnání s mými kolegy, ale měli bychom jít do Jižní Afriky, potřebujeme více závodů v USA, musíme jít do Argentiny a Indie byla také důležitým trhem.“ 

„Formule 1 je globálním sportem. V roce 2015 sledovalo naše závody živě půl miliard fanoušků. Podobných čísel dosahují jen Olympijské hry a Mistrovství světa ve fotbale.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Diskuze (47) Další článek: Pirelli přiveze do Austrálie ultraměkkou směs
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00