Mám pocit, že sledovat jiný vůz je opravdu snadnější, říká Magnussen

Nová pravidla měla zlepšit předjíždění. Stalo se tak? V testech to moc nepoznáme, ale podle Kevina Magnussena je rozdíl opravdu znát.
Mám pocit, že sledovat jiný vůz je opravdu snadnější, říká Magnussen

Letošní pravidla měla zlepšit předjíždění. Mnozí členové týmů však byli hodně skeptičtí. Tvrdili, že se nic zásadního nezmění.

Jak to dopadlo, to se dozvíme až po pár závodech. Austrálii bychom neměli brát jako bernou minci, protože v Albert Parku se vždy špatně předjíždělo. Magnussen je však pozitivní.

„Dnes jsem sledoval auto a cítím, že je to opravdu lepší než vloni,“ řekl Kevin Magnussen pro Autosport.

„Když bylo auto v aerodynamickém tunelu, tak spousta lidí říkala, že to nepřinese žádný rozdíl. Ale já dnes při sledování jiného auta cítil velký rozdíl.“

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

„Cítil jsem se úplně jinak, mohl jsem ho skutečně sledovat, byl jsem mnohem rychlejší než ten, kterého jsem sledoval a předjel ho.“

„V kole, ve kterém jsem ho dojel a předjel, jsem byl asi o dvě sekundy rychlejší, takže bych ho myslím předjel i minulý rok. Ale cítil jsem se velmi, velmi odlišně. Pocit z auta, když jste za jiným autem, je jiný. Mnohem lepší.“

„Celý vůz je za jiným autem méně nepředvídatelný. Je konzistentnější a stabilnější. Uvidíme, zda to bude na jiných tratích stejné. Už se na to těším. Vždy existují faktory, které jste možná přehlédli, takže na jiné trati to může být jiné, ale první znamení jsou dobrá.“

Podle Magnussena je to možná až moc jednoduché, takže by se s větším efektem DRS mohlo stát ze závodění objíždění.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (2) Další článek: Nový aerodynamický balíček je dobrým pokrokem, říká Hamilton
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10