Předseda Asociace jezdců grand prix George Russell chce s Mezinárodní automobilovou federací FIA řešit málo předjížděcích manévrů během velkých cen F1.
Po letošní Velké ceně Ázerbájdžánu se mezi piloty rozproudily diskuze o relativně malém počtu předjížděcích manévrů během závodů. Tento fakt může být způsoben pokračujícím vývojem současných monopostů, jejichž chování výrazně ovlivňuje tak zvaný „ground-effect.“
Nová generace vozů se neustále vyvíjí, inženýři nalézají nová technologická řešení, díky kterým jsou formule aerodynamicky stále efektivnější. Zároveň však tento vývoj zhoršuje možnost slipstreamu a tím pádem je pro piloty obtížnější těsně následovat vůz jedoucí před nimi. Situaci navíc ještě zhoršuje zkracování DRS zón.
Pro Russella v čela Asociace jezdců grand prix je nyní nutné najít řešení v krátkodobém horizontu.
„Ve výsledku chceme všichni to samé. Co nejlepší a nejvíce vzrušující závody,“ rozpovídal se britský pilot Mercedesu pro web f1i.com.
„Pravděpodobně tu existuje několik možností, jak takového výsledků dosáhnout za krátkou dobu. Třeba Esteban Ocon mluvil o opotřebení pneumatik.“
„Posledních pár závodů bylo o jednoduché strategii jedné zastávky v boxech. A když všichni jedou celou dobu naplno, tak jsou závody méně vzrušující,“ míní Russell.
„A taky s DRS se to nyní ubírá špatný směrem. Takže je to více menších věcí dohromady. Ale určitě o tom budeme mluvit s FIA i vedením F1.“
„V několika posledních závodech teď bylo obtížné předjíždět a v Baku to nebyl ten nejlepší závod na světě.“
„Chceme být schopni závodit, bojovat na trati tak, jak tomu bývalo v motokárách. Tam tehdy hrála aerodynamika mnohem menší roli. Náš sport udělal dobrý krok s aktuálními novými vozy, nicméně teď musíme udělat další krok,“ věří Russell.