Mallya je proti zákaznickým vozům

Menší týmy alespoň navenek říkají, že jsou proti zvažovanému zavedení zákaznických vozů.
Mallya je proti zákaznickým vozům

„Nikdy jsem nepodporoval koncepci zákaznických vozů,“ řekl Mallya pro web Adama Coopera. „Pokud se velká čtyřka, která kontroluje většinu Strategické skupiny, chystá vyhnat malé nezávislé týmy a poté zaplnit startovní rošt svými zákaznickými vozy, tak uvidíme, jak atraktivní to bude pro diváky.“

Podle šéfa Force Indie nemůže být zákaznický vůz tak rychlý jako konstruktérský.  

„A co upgrade? Časová prodleva v poskytování upgradů pro zákazníka? Existuje spousta otázek, které nebyly podrobně prozkoumány. Je tu jen jedno prohlášení – strategické vozy, s nímž chtějí odpovědět na nevyhnutelnou otázku, co se stane, až malé týmy zmizí, jak potom zaplní startovní rošt.“

Mallya je jednou z dalších person formule 1, která říká, že Strategická skupina nefunguje.

„Strategická skupina není nic jiného, že čtveřice velkých týmů, která rozhoduje o tom, jakým směrem se má sport posouvat. Každý si přitom chrání svůj vlastní píseček a zájmy. To je vše. Jejich setkání nepřináší žádné výsledky, žádná opatření na snížení nákladů, nic co by řešilo udržitelnost F1.“

Strategická skupina nemá žádnou strategii, říká sportovní šéf Manoru

Strategická skupina nemá žádnou strategii, říká sportovní šéf Manoru

Foto: Getty Images / Drew Gibson

Další článek: Které okruhy nesmí chybět v kalendáři podle šéfa Scuderie?

14. července | Masi bude pokračovat jako ředitel závodu až do konce sezóny.
14. července | Během závodu se 26krát změnilo nejrychlejší kolo závodu. Ve všech případech ho zajeli jezdci Mercedesu. #F1Fakt
14. července | Tým Šenkýř Motorsport vybojoval na Red Bull Ringu skvělé druhé místo! odkaz