Menší týmy alespoň navenek říkají, že jsou proti zvažovanému zavedení zákaznických vozů.
„Nikdy jsem nepodporoval koncepci zákaznických vozů,“ řekl Mallya pro web Adama Coopera. „Pokud se velká čtyřka, která kontroluje většinu Strategické skupiny, chystá vyhnat malé nezávislé týmy a poté zaplnit startovní rošt svými zákaznickými vozy, tak uvidíme, jak atraktivní to bude pro diváky.“
Podle šéfa Force Indie nemůže být zákaznický vůz tak rychlý jako konstruktérský.
„A co upgrade? Časová prodleva v poskytování upgradů pro zákazníka? Existuje spousta otázek, které nebyly podrobně prozkoumány. Je tu jen jedno prohlášení – strategické vozy, s nímž chtějí odpovědět na nevyhnutelnou otázku, co se stane, až malé týmy zmizí, jak potom zaplní startovní rošt.“
Mallya je jednou z dalších person formule 1, která říká, že Strategická skupina nefunguje.
„Strategická skupina není nic jiného, že čtveřice velkých týmů, která rozhoduje o tom, jakým směrem se má sport posouvat. Každý si přitom chrání svůj vlastní píseček a zájmy. To je vše. Jejich setkání nepřináší žádné výsledky, žádná opatření na snížení nákladů, nic co by řešilo udržitelnost F1.“
Foto: Getty Images / Drew Gibson