Sauber, Force India a Lotus nejsou ve zrovna nejlepší finanční kondici. Přišly proto na nedávné zasedání Komise F1 s nápadem, jak ušetřit nemalé peníze. Velké týmy by to (ne)ovlivnilo.
Týmy dnes mohou odebírat nejen pohonné jednotky ale i některé další komponenty od výrobců nebo od velkých týmů. I tak je ale stojí vývoj nemalé peníze. Proto podle Auto Motor und Sport přišly s nápadem, že by se z nich staly jakési polokonstruktérské týmy. Co by to znamenalo? Sauber, Force India a Lotus by měly společný aerodynamický tunel, simulátor i testovací stolici. To ale není vše, společný by byl i design vozu a produkční tým.
Další úsporu by měly přinést pohonné jednotky. Malé týmy by používaly rok starou specifikaci. Sečteno a podtrženo by to ušetřilo asi 50 milionů dolarů.
Výhodou tohoto řešení je fakt, že by se to technicky nikterak nedotklo velkých týmů, takže by návrh měl mít šanci na úspěch. Ze stolu ho ale smetl Ron Dennis, podle kterého by to poškodilo sponzorský trh.
Menším týmům s menším rozpočtem (možná na úrovni 60 procent současného) by stačilo také méně peněz. Velkou část rozpočtu by zaplatili s peněz z komerčních zpráv a byli by mnohem atraktivnější pro sponzory, po kterých by chtěli méně peněz než dosud. Tím by ale museli s cenou dolů i velké týmy.
Foto: Sauber