Malé týmy budou muset brzy uzavřít letošní vývoj, míní Ferrari

Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho budou malé stáje letos ve velké nevýhodě, protože budou donucené rychle vzdát boj a věnovat se příštímu roku.
Malé týmy budou muset brzy uzavřít letošní vývoj, míní Ferrari

Vývoj šampionátu je vždy určen vývojem jednotlivých vozů. Ferrari je přesvědčené, že nová pravidla příštího roku zajistí, že věnovat zdroje současným autům budou moci jen ti velcí.

"Jsem si jistý, že v průběhu sezóny se konkurence zmenší, protože není možné podceňovat nároky, které na týmy klade projekt 2014," uvedl Domenicali.

"Hovoříme o voze, který je zcela jiný než všechny předchozí, a existuje tu riziko, že vám ujede vlak. Čím menší organizace, tím větší zdroje a tím dřív je budou muset investovat do nového projektu. Zatímco velké týmy budou muset hledat rovnováhu zdrojů pro udržení konkurenceschopnosti až do konce a věnovat při tom pozornost potřebám roku 2014, aby se vyhnuly riziku, že zůstanou pozadu."

Ferrari patří mezi velké stáje, takže kvůli sezóně 2014 vytvořilo dva vývojové týmy, jeden se věnuje současnému vozu, jeden výhradně tomu novému, vedou je Simone Resta a Fabio Montecchi. Se zvládnutím nových pravidel by měl pomoci i vylepšený aerodynamický tunel, modernizaci by mělo Ferrari dokončit letos.

"Nakonec pro rok 2014 můžeme spoléhat také na nedocenitelnou podporu Roryho Byrna, který má tolik zkušeností, že by bylo pošetilé ho nezapojit," uvedl šéfdesignér Nicolas Tombazis.

"Rory nikdy naší společnost neopustil, i když už nepracuje na plný úvazek, takže může trávit více času se svojí rodinou, ale také má klíčovou roli ve vývoji nového superauta LaFerrari. Pro mě byl vždy důležitou referencí, protože byl mým prvním šéfem, když jsem byl u Benettonu, takže mu hodně dlužím."

Další článek: Cílem Ferrari pro Austrálii je pódium a menší ztráta na přední vozy

11:27 | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
25. července | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00