Maldonado: S Renaultem to letos nebude tak těžké jako v roce 2014

Lotus po jedné sezóně s Mercedesem přešel zpátky pod křídla francouzské značky.
Maldonado: S Renaultem to letos nebude tak těžké jako v roce 2014

Pastor Maldonado se domnívá, že návrat k pohonné jednotce Renaultu nebude tak náročný jako sezóna 2014, ve které se jeho tým kvůli francouzskému motoru trápil.

Lotus do roku 2014 odebíral motory Renault, ten však do nové éry přeplňovaných hybridních jednotek vstoupil velice nekonkurenceschopně a stáj z Enstone se pro rok 2015 rozhodla dát přednost Mercedesu.

Tým však v sezóně 2016 již nebude závodit pod názvem Lotus, stane se totiž znovu tovární stájí Renaultu. To mimo jiné pochopitelně znamená také návrat k francouzským pohonným jednotkám.

„Mám s nimi předchozí zkušenosti, takže pro mě bude velice zajímavé pustit se do další sezóny s Renaultem,“ řekl Maldonado.

„Samozřejmě to nebude úplně snadné, potřebujeme si ten úspěch vybudovat, ale Renault má veškeré zázemí, aby tak učinil co nejlépe.

My máme s motorem Renault předchozí zkušenosti, přestože nefungoval úplně správně. Víme ale proč, máme více zkušeností a víme, v čem ty problémy spočívaly, takže pustit se do nové sezóny s Renaultem bude snazší, než jaké to bylo tehdy.“

Lotus v sezónách 2014 / 2015

- umístění v Poháru konstruktérů: 8. / 6.

- počet umístění na bodech: 3 / 16

- počet získaných bodů: 10 / 78

- nejlepší výsledek: 8. (2x) / 3. (1x)

- počet nedokončených závodů kvůli pohonné jednotce: 7 / 2

Odkoupení Lotusu Renaultem pro tým znamená větší finanční jistotu. V roce 2015 totiž tým musel přestat s vývojem svého vozu příliš brzy.

„Finanční stránka (sezóny 2015) nebyla taková, jak jsme plánovali. Ale vzhledem k tomu, že jsme na konci sezóny byli na bodech, aniž bychom se auta dotkli, myslím, že jsme odvedli dobrou práci jak na trati, tak v továrně.

Bylo těžké udržet v průběhu sezóny rychlost a výkony, aniž bychom dostali nějaké nové díly. Design byl vždycky připraven, nebyli jsme ale vždycky připraveni díly vyrábět.

Týmy jako Force India startovaly za námi, ale pak se jednoznačně posunuly vpřed, měly mnohem lepší výkonnost než naše auto.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Zemřel Tyler Alexander

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10