Maldonado: Jsem pod velkým tlakem

Pastor Maldonado cítí, že je pod velkým tlakem. Lotus navíc říká, že jeho setrvání v Lotusu není závislé na penězích od PDVSA.
Maldonado: Jsem pod velkým tlakem

Pastor Maldonado je terčem kritiky a vtipů kvůli častým nehodám. „Někdy to čtete a sledujete sociální sítě, ale to je normální,“ řekl Maldonado pro Sky Sports.

„Když jste závodní jezdec formule 1, tak čelíte fanouškům. Já čelím velké zemi (Venezuele), ale tvrdě na to tlačím a z mé strany jsou v tom velké naděje. Vypadá to tak, že pokaždé, když udělám chybu nebo mám nehodu, tak i když přijde ze strany jiného jezdce, tak je to má vina. Ale tak to není.“  

Podle Maldonada to může být i politika. „Ve Venezuele jsou určité politické rozdíly a mou kariéru podporuje vláda, takže (opozice) se pokouší zkoumat každý detail a občas i útočit. To je však součást života a není to nic nového.“

Maldonado říká, že je pod velkým tlakem. „Je to těžké. (Tlak je) od fanoušků, novinářů, z mé země, která investuje do F1 hodně peněz.“ Vše prý začalo před deseti lety ještě ve formuli Renault, kde bylo více jezdců, které podporovala PDVSA, ale nakonec se pozornost upřela na Maldonada, který měl jako jediný šanci dostat se do F1.

Lotus: Peníze nikomu místo nezajistí

Lotus se nyní nechal slyšet, že o budoucnosti Maldonada v týmu rozhodují jeho výkony a ne peníze od PDVSA.

„PDVSA je zřejmě jedním z největších sponzorů v F1,“ řekl ředitel Lotusu Matthew Carter pro Autosport. „V tuto chvíli jsou nedílnou součástí toho, co tvoří náš rozpočet, takže neuvažujeme o změně.“

„Ale žádný jezdec není v takové situaci, že se ho nemůžeme zbavit. Každý je tak dobrý, jak dobrý byl jeho poslední výkon. Pastor nám to nakonec ukazuje sám na trati.“

Maldonadovi ale Carter věří. „Má hodně negativní publicitu, ale je to dobrý jezdec. Je to rychlý jezdec a víme, co dělá v simulátoru a mimo trať.“

Carter připomněl, že vloni neměl Lotus dobrý vůz. A letos? „Pastorovy kvalifikace nebyly úplně nejlepší, ale on sám to přiznal. V prvním závodě měl výborný start, ale vytlačili ho z tratě. Podobně to bylo v Malajsii. V Číně jezdil v první části závodu velmi dobře, pak měl při jízdě do boxů problém s brzdami. Myslím, že jsme mu tento rok dali nástroje k tomu, aby se osvědčil. Má před sebou zbytek sezóny, aby to dokázal.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Pirelli veze do Španělska 4000 pneumatik

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen