Malajsii zachránila sobotní kvalifikace

"Nebýt jí, neměli jsme možná daleko k nudnému závodění."

Do volby strategie při Velké ceně Malajsie hodně promluvilo počasí. Očekávaný déšť totiž donutil některé týmy startovat na tvrdší sadě pneumatik, aby posunuly zastávku v boxech co nejdál. To vytvořilo prostor pro to počkat na déšť, ať by přišel téměř kdykoli, a pak už jen nazout pneumatiky do mokra.

Jiné týmy zase očekávaly, že by přišel déšť brzy. Rychlý úsek závodu na měkčí sagě gum a pak opět pneumatiky do mokra.

Déšť ale nakonec nepřišel. Což je na jednu stranu dobře, protože nic jiného než závod na suchu neukáže, jak na tom jsou týmy výkonově mezi sebou. A taky jak je na tom formule 1 se svými pravidly pro rok 2010.

Na straně druhé je očekávání po extrémně dramatické Velké ceně Austrálie veliké, a tak možná škoda, že něco podobného nepřišlo i letos v Malajsii. Nebýt totiž sobotní kvalifikace, která rozhodla o tom, že obvyklí favorité na vítězství od McLarenu a Ferrari startovali až ze zadních pozic, neměli jsme možná daleko k nudnému závodění:

Když pomineme start, k velkým změnám v pořadí nedošlo. Na startu stáli za sebou Webber, Rosberg, Vettel, Sutil a před Hülkenbergem Kubica. Hülkenberg odpadl a do cíle dojeli závodníci v pořadí Vettel, Webber, Rosberg, Kubica a Sutil. Tedy prakticky stejné jako na konci prvního kola.

Red Bull takový výsledek potřeboval jako sůl. Ačkoli tým navenek působí jako ideální parta, na tiskové konferenci je vždy trochu znát otrávenost ze strany toho, kdo prohraje. A v tomto případě to byl Webberův tým. Tu dokonalou harmonii ale prezentují s takovým přehledem, že jim to člověk i věří...

Doporučujeme

Články odjinud