Jezdci Haasu v zahřívacím kole zajeli do boxů a nazuli jako první slicky. Rozhodnutí se vyplatilo, i když nakonec přišly penalizace.
U Haasu překvapili hned dvakrát. Poprvé, když Magnussenovi jako jedinému nasadili pro start závodu pneumatiky do mokra. Všichni ostatní měli pneumatiky do přechodných podmínek. Podruhé pak v okamžiku, kdy oba jezdci americké stáje zajeli v zahřívacím kole do boxů a nazuli jako první slicky. To je následně vyneslo do „pódiové oblasti“. Vysoké pozice držely haasy po první část závodu. Nakonec z toho bylo deváté místo Magnussena, ale penalizace ho srazila na desáté místo. Penalizován byl i Grosjean, ale ten byl mimo body.
Jezdec může zajet během zahřívacího kola do boxů. Problém byl v tom, že toto rozhodnutí učinil tým, který jezdce do boxů povolal. Za normálních okolností je to běžný postup, ale v zahřívacím kole platí speciální pravidla. Zjednodušeně řečeno je start závodu čistě na jezdci a tým mu může oznámit jen technický problém nebo poškození vozu. Jinak by měl inženýr během zahřívacího kola mlčet.
Šéf týmu prozradil, že u Haasu zavládl menší chaos. Rozhodnutí zajet do boxů padlo poměrně rychle. Jeden ze stratégů týmu Mike Caulfield navíc nebyl na okruhu. Jeho nepřítomnost nesouvisela s koronavirem. Inženýr si zlomil ruku.
„Normálně je na závodě, ale v Rakousku spadl z kola a musel se vrátit na operaci,“ řekl Steiner, kterého cituje Autosport.
Haas věděl, že normálně nemá šanci a tak chtěl zkusit něco jiného. „Kevin chtěl zkusit pneumatiky do mokra, ale v zahřívacím kole okamžitě viděl, že trať vysýchá.“
„Došlo k menší diskusi mezi našimi stratégy. Jeden z nich tento týden zůstal v Anglii, protože si minulý týden zlomil ruku.“
„Jeden z nich řekl: ‚hej, pojďme na slicky, začíná to vysychat. Je to šance.‘ Pak už to bylo velmi rychlé rozhodnutí.“
„Probrali jsme to a udělali. Nebyla tam žádná velká diskuse. Byl to dobrý způsob, jak něco zkusit. Neměli jsme co ztratit.“