Majstrštyk Haasu: na začátku byla zlomená ruka

Jezdci Haasu v zahřívacím kole zajeli do boxů a nazuli jako první slicky. Rozhodnutí se vyplatilo, i když nakonec přišly penalizace.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Majstrštyk Haasu: na začátku byla zlomená ruka | Foto: Getty Images / Peter Fox

U Haasu překvapili hned dvakrát. Poprvé, když Magnussenovi jako jedinému nasadili pro start závodu pneumatiky do mokra. Všichni ostatní měli pneumatiky do přechodných podmínek. Podruhé pak v okamžiku, kdy oba jezdci americké stáje zajeli v zahřívacím kole do boxů a nazuli jako první slicky. To je následně vyneslo do „pódiové oblasti“. Vysoké pozice držely haasy po první část závodu. Nakonec z toho bylo deváté místo Magnussena, ale penalizace ho srazila na desáté místo. Penalizován byl i Grosjean, ale ten byl mimo body.

Jezdec může zajet během zahřívacího kola do boxů. Problém byl v tom, že toto rozhodnutí učinil tým, který jezdce do boxů povolal. Za normálních okolností je to běžný postup, ale v zahřívacím kole platí speciální pravidla. Zjednodušeně řečeno je start závodu čistě na jezdci a tým mu může oznámit jen technický problém nebo poškození vozu. Jinak by měl inženýr během zahřívacího kola mlčet. 

Šéf týmu prozradil, že u Haasu zavládl menší chaos. Rozhodnutí zajet do boxů padlo poměrně rychle. Jeden ze stratégů týmu Mike Caulfield navíc nebyl na okruhu. Jeho nepřítomnost nesouvisela s koronavirem. Inženýr si zlomil ruku. 

„Normálně je na závodě, ale v Rakousku spadl z kola a musel se vrátit na operaci,“ řekl Steiner, kterého cituje Autosport.

Haas věděl, že normálně nemá šanci a tak chtěl zkusit něco jiného. „Kevin chtěl zkusit pneumatiky do mokra, ale v zahřívacím kole okamžitě viděl, že trať vysýchá.“

„Došlo k menší diskusi mezi našimi stratégy. Jeden z nich tento týden zůstal v Anglii, protože si minulý týden zlomil ruku.“

„Jeden z nich řekl: ‚hej, pojďme na slicky, začíná to vysychat. Je to šance.‘ Pak už to bylo velmi rychlé rozhodnutí.“

„Probrali jsme to a udělali. Nebyla tam žádná velká diskuse. Byl to dobrý způsob, jak něco zkusit. Neměli jsme co ztratit.“

Další článek: Smolař Gasly. V Maďarsku měl technické problémy od začátku do konce

Témata článku: , ,

Aktuality

16:23 | Mercedes a Aston Martin testují v Jerezu pro Pirelli. Video... 
11:46 | Ferrari představí svůj vůz za týden. Jmenovat se bude Ferrari SF-23. 
10:03 | Alfa Romeo představuje letošní vůz: 
9:02 | Podle italských médií by letošní šasi Ferrari mělo být o 2 až 3 kg lehčí než předchůdce. Zdroj: 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února