Magnussena bolela z převodovky hlava

Kevin Magnussen měl v Imole v prvním kole kontakt s Vettelem, po kterém se roztočil. Později odstoupil kvůli problémům s převodovkou.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Magnussena bolela z převodovky hlava | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Kevin Magnussen měl v průběhu závodu problémy s převodovkou. Pravděpodobně se však nejednalo o důsledek kontaktu se Sebastianem Vettelem v prvním kole, po kterém se Magnussen roztočil.

„Z přeřazování mě silně bolí hlava, je to pokaždé jako mohutný kopanec do hlavy,“ řekl Magnussen v průběhu závodu do týmového rádia. Inženýr se ho zeptal, zda chce odstoupit. „Je to moje práce. Ale je to bolestivé.“

Po dalším dotazu, zda může pokračovat, odpověděl: „Říkal jsem ti, je to bolestivé.“ Jeho inženýr pak okamžitě odpověděl: „Dobře, Kevine, teď zajedeme do boxů, abychom odstoupili, jsme osmnáctí, zajeď do boxů.“

Máme nejpomalejší auto, říká Grosjean

Máme nejpomalejší auto, říká Grosjean

„Měli jsme problém s převodovkou,“ řekl Magnussen, kterého cituje Motorsport.com.

Problém se měl objevit už v kvalifikaci. „V závodě se problém vrátil. Od prvního kola jsem cítil, že řazení nahoru je pomalé. A nejen pomalé, ale při každém zařazení vyššího stupně to bylo jako velký kopanec. V průběhu pár kol to vypadalo ok, ale potom to začalo šíleně třást hlavou. Na konci mě z toho úplně rozbolela hlava. Sdělil jsem to týmu a vypadalo to, že ani tak nemáme o co bojovat a tak mě povolali do boxů.“

„Na začátku jsem se roztočil, a tím to v podstatě skončilo. Návratem na trať jsem ztratil spoustu času.“

„Tempo bylo ve skutečnosti opravdu dobré, měli jsme mnohem lepší tempo, než jsme čekali, dokonce i při přeřazování, které stálo půl sekundy na kolo, jsem byl rychlejší, než jsem čekal.“

Steiner uvedl, že tým věřil, že by mohl problém vyřešit po kvalifikaci, ale když požádal FIA o změnu některých senzorů převodovky, bylo mu řečeno, že by to mělo za následek penalizaci. Týmy mohou v režimu parc fermé vyměnit díly za díly stejné specifikace. Musí však také prokázat, že důvodem výměny je technický problém nebo poškození. Není úplně jasné, proč to v tomto případě nešlo, pokud měl Magnussen problémy. 

Další článek: Fotogalerie: Grand Prix Emilia Romagna objektivem Jiřího Křenka

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.