Magnussena bolela z převodovky hlava

Kevin Magnussen měl v Imole v prvním kole kontakt s Vettelem, po kterém se roztočil. Později odstoupil kvůli problémům s převodovkou.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Magnussena bolela z převodovky hlava | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Kevin Magnussen měl v průběhu závodu problémy s převodovkou. Pravděpodobně se však nejednalo o důsledek kontaktu se Sebastianem Vettelem v prvním kole, po kterém se Magnussen roztočil.

„Z přeřazování mě silně bolí hlava, je to pokaždé jako mohutný kopanec do hlavy,“ řekl Magnussen v průběhu závodu do týmového rádia. Inženýr se ho zeptal, zda chce odstoupit. „Je to moje práce. Ale je to bolestivé.“

Po dalším dotazu, zda může pokračovat, odpověděl: „Říkal jsem ti, je to bolestivé.“ Jeho inženýr pak okamžitě odpověděl: „Dobře, Kevine, teď zajedeme do boxů, abychom odstoupili, jsme osmnáctí, zajeď do boxů.“

Máme nejpomalejší auto, říká Grosjean

Máme nejpomalejší auto, říká Grosjean

„Měli jsme problém s převodovkou,“ řekl Magnussen, kterého cituje Motorsport.com.

Problém se měl objevit už v kvalifikaci. „V závodě se problém vrátil. Od prvního kola jsem cítil, že řazení nahoru je pomalé. A nejen pomalé, ale při každém zařazení vyššího stupně to bylo jako velký kopanec. V průběhu pár kol to vypadalo ok, ale potom to začalo šíleně třást hlavou. Na konci mě z toho úplně rozbolela hlava. Sdělil jsem to týmu a vypadalo to, že ani tak nemáme o co bojovat a tak mě povolali do boxů.“

„Na začátku jsem se roztočil, a tím to v podstatě skončilo. Návratem na trať jsem ztratil spoustu času.“

„Tempo bylo ve skutečnosti opravdu dobré, měli jsme mnohem lepší tempo, než jsme čekali, dokonce i při přeřazování, které stálo půl sekundy na kolo, jsem byl rychlejší, než jsem čekal.“

Steiner uvedl, že tým věřil, že by mohl problém vyřešit po kvalifikaci, ale když požádal FIA o změnu některých senzorů převodovky, bylo mu řečeno, že by to mělo za následek penalizaci. Týmy mohou v režimu parc fermé vyměnit díly za díly stejné specifikace. Musí však také prokázat, že důvodem výměny je technický problém nebo poškození. Není úplně jasné, proč to v tomto případě nešlo, pokud měl Magnussen problémy. 

Další článek: Fotogalerie: Grand Prix Emilia Romagna objektivem Jiřího Křenka

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10