Magnussen získal pro Haas první letošní body

Kevin Magnussen dojel do cíle Velké ceny Maďarska poprvé v letošní sezóně formule 1 v bodované desítce na deváté pozici. Po závodě byli však oba piloti týmu Haas předvolání před sportovní komisaře a následně penalizováni.
Foto: Getty Images
Magnussen získal pro Haas první letošní body | Foto: Getty Images

Vlhká trať donutila týmy zvolit pro úvod závodu pneumatiky do přechodných podmínek. Haas se však už na konci zahřívacího kola rozhodl povolat oba své jezdce do boxů, přezout na střední sadu pneumatik do sucha a vyrazit do závodu z boxů.

Tento tah se začal vyplácet už v prvních kolech, kdy trať ještě více vysychala a když začali do boxů zajíždět i ostatní jezdci, dostal se Magnussen dokonce na třetí místo.

Rychlostně však Haas na své soupeře nestačil, Magnussen se začal pomalu propadat, ve 37. kole přezul ze střední na tvrdou sadu a nakonec dojel na deváté pozici.

Po závodě byl tým Haas předvolán před sportovní komisaře za porušení sportovních pravidel, jelikož v zahřívacím kole nařídil jezdcům, aby zajeli do boxů na výměnu pneumatik. Podle pravidel přitom v zahřívacím kole může tým jezdci sdělit jen určité informace a povoláním do boxů Haas tato pravidla porušil. Magnussen, stejně jako druhý pilot Romain Grosjean, dostal penalizaci 10 sekund a propadl se z devátého na desáté místo.

„Jsem velmi šťastný. Tým udělal v zahřívacím kole před začátkem závodu skvělé rozhodnutí přezout na suché pneumatiky. To byl od týmu skvělý tah. Dali mi důvěru a vyslali mě v těchto podmínkách na suchých pneumatikách. Nebylo to jednoduché, bylo to velmi riskantní,“ řekl Magnussen.

„Vyšlo to, měli jsme rychlost a posouvali jsme se. Startoval jsem z boxů a po pár kolech jsem byl třetí a zpátky v závodě. Věděl jsem, že na třetím místě nezůstaneme, ale snažil jsem se na něm vydržet co nejdéle. Přemýšlel jsem, snažil jsem se nepřemýšlet, kde bych se mohl udržet, protože nebyl důvod snažit se udržet čtvrté nebo třetí místo, ztratil bych tím příliš mnoho času,“ dodal.

Podle Magnussena výsledek ukázal sílu letošního monopostu Haas v závodním režimu. „Ukazuje to, jak dobré auto máme v závodě a že tým odvedl úžasnou práci. I když se trochu trápíme v kvalifikaci, jsme silní a můžeme mít dobré závody.

Grosjean doplatil na kontakt s Albonem

Na bezdrážkové pneumatiky přezul na konci zahřívacího kola také Romain Grosjean. I on se po zastávkách soupeřů posunul pořadím, ale nakonec se propadl ještě více než Magnussen a jeho závod poznamenala i kolize s Alexem Albonem.

„Prvních pár kol bylo trochu divokých, ale pak to začalo fungovat. Rychlost byla dobrá, začala se mi ale drolit levá přední pneumatika, to jsme dostatečně nezajistili,“ řekl Grosjean.

„Pak se na mě ale bohužel, a k tomu se musím vrátit, celkem pozdě v první zatáčce rozhodl zaútočit Albon, narazil do mého předního křídla a poškodil ho. Můj vůz pak měl mnohem méně přítlaku. Snažili jsme se, ale už jsme se nedokázali pak udržet na bodech,“ dodal Francouz.

Další článek: Dnes jsme měli na stupně vítězů, mrzí čtvrtého Strolla

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10