Magnussen, Vergne nebo Di Resta. Peugeot představil své vyvolené pro Le Mans | Foto: Peugeot Sport

Foto: Peugeot Sport

Magnussen, Vergne nebo Di Resta. Peugeot představil své vyvolené pro Le Mans

Tovární stáj Peugeot Sport s novým hypervozem už příští rok vstoupí do vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC, díky čemuž se francouzská značka po 11 letech opět postaví na start v Le Mans. Pro tovární program francouzský tým představil celkem sedm pilotů a v nové sestavě nechybí ani bývalí jezdci F1.

Peugeot startoval v Le Mans naposledy v roce 2011 a před následující sezonou, kdy měl být hlavním soupeřem Audi v nově vznikajícím mistrovství světa FIA WEC, kvůli špatné ekonomické situaci ze dne na den ukončil tovární program s vozy LMP 1. Pro francouzskou značku tehdy závodili třeba Sébastien Bourdais, Simon Pagenaud, Anthony Davidson, Alexander Wurz či dříve i Jacques Villeneuve.

Pro svůj návrat na scénu Le Mans Peugeot vsadil hned na tři bývalé piloty F1. Do sestavy továrního týmu byl vybrán Kevin Magnussen, který v této sezoně po konci u Haasu závodí v zámořském seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Dán je členem posádky prototypu Cadillac týmu Chipa Ganassiho.

U Peugeotu se syn legendy Le Mans a Corvette Racing Jana Magnussena potká také s Jeanem-Éricem Vergnem, který se po konci ve formuli 1 stal dvojnásobným šampionem elektrické formule E a díky angažmá u ruské stáje G-Drive Racing nasbíral nemalé množství zkušeností ve vytrvalostních závodech. Vergne startoval v evropské Le Mans Series i v Le Mans.

Část své kariéry spojil s formulí 1 také skotský závodník Paul di Resta. Třetí z bývalých pilotů „královny motorsportu“ v nové sestavě Peugeotu se však proslavil především jako jezdec Mercedesu v DTM, kde v sezoně 2010 získal mistrovský titul.

„Základem jsou dobré vztahy mezi všemi zúčastněnými v tomto projektu. Kromě individuálních jezdeckých schopností jsme zohledňovali vzájemné vazby pilotů, jejich povahu a schopnost pracovat, vzájemně se motivovat a pomáhat týmu kupředu. Lidský faktor hraje ve vytrvalostních závodech obrovskou roli,“ uvedl Jean-Marc Finot, ředitel závodního oddělení obřího koncernu Stellantis, kam po spojení PSA se skupinou Fiat – Chrysler patří i Peugeot.

Peugeot pochopitelně pátral po jezdcích i ve vytrvalostních šampionátech sportovních vozů WEC, ELMS a IMSA WSC, a to na základě speciálního matematického modelu, který detailně vyhodnocoval individuální statistiky pilotů za několik posledních sezon.

I pomocí metod statistiky si proto francouzská stáj do svého programu vybrala mladého Dána Mikkela Jensena, který se dostal do povědomí díky zisku titulu šampiona evropské Le Mans Series ve třídě LMP 3.

K Peugeotu přichází i velezkušený Francouz Loic Duval. Od roku 2012 tovární pilot Audi ve WEC i v DTM startoval s Peugeotem dvakrát v Le Mans, a to v sezonách 2010 a 2011. Tehdy však Duval nebyl továrním jezdcem, nýbrž pilotem zákaznického vozu týmu Oreca-Matmut.

Do sestavy Peugeotu se dostal i Američan Gustavo Menezes. Šestadvacetiletý rodák z Los Angeles se stal žádaným zbožím na jezdeckém trhu díky úspěšnému angažmá u stáje Rebellion Racing ve třídě LMP 1 vytrvalostního MS. Menezes se švýcarskou stájí v minulé sezoně WEC vyhrál dva závody v Šanghaji a v Austinu a připsal si druhé místo v Le Mans.

Ještě před oznámením Peugeotu byl Menezes pro sezonu WEC 2021 potvrzen v jezdecké sestavě jednoho ze dvou hypervozů americké stáje Glickenhaus. Nyní je tedy jasné, že Američan v americkém týmu stráví pouze jediný rok.

Sedmým potvrzeným pilotem je zkušený Brit James Rossiter. Jezdec s mnoha zkušenostmi z japonské závodní scény bude zastávat roli rezervního a vývojového pilota.

Přesné složení dvou trojic pro dva hypervozy Peugeotu ještě neznáme. Francouzský tým má v plánu testovat nový vůz na trati před koncem tohoto roku.

Při stavbě hypervozu se Peugeot stejně jako Toyota vydává hybridní cestou. Nový vůz bude pohánět dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,6 litru a o výkonu 500 kW. Dalších 200 kW bude zajišťovat elektrický motorgenerátor na přední nápravě.

Technické detaily chystaného vozu pro WEC a Le Mans:

Doporučujeme

Články odjinud