Magnussen: Od závodu v Bahrajnu vládla v týmu panika

Kevin Magnussen si chce z letošní sezóny ve formuli 1 odnést hlavně pozitiva, ačkoliv tým Haas má za sebou svou nejhorší sezónu v historii.
Magnussen: Od závodu v Bahrajnu vládla v týmu panika

Americký tým Haas od svého vstupu do formule 1 v roce 2016 dosáhl letos nejhoršího výsledku v Poháru konstruktérů, když získal pouze 28 bodů a obsadil předposlední místo.

Tým se potýkal zejména s aerodynamikou a problémy vozu s přizpůsobením se pneumatikám Pirelli.

„Učíte se za každé situace, obzvlášť když je to obtížné, tak se naučíte různé věci. Musíte ke svým problémům přistupovat jiným způsobem, to vám podle mě dá sílu a zkušenosti, které byste nemuseli nutně získat, kdybyste jen kroužili a řídili skvělé auto. V mnoha ohledech to proto bylo pozitivní, jak pro mě jako jezdce, tak pro tým,“ řekl Magnussen.

Grosjean se těší, až se zbaví „té neříditelné věci“

Grosjean se těší, až se zbaví „té neříditelné věci“

Už ve druhém závodě sezóny v Bahrajnu přitom podle Magnussena bylo jasné, že letošní model týmu Haas má zásadní problém.

„V Bahrajnu bylo jasné, že máme problém, což bylo opravdu zvláštní, protože v zimních testech a prvním závodě byl vůz opravdu dobrý. Dokonce i v Bahrajnu jsme v kvalifikaci skončili šestí nebo tak nějak, někde vysoko. V závodě se to pak kompletně rozpadlo. Od té chvíle vládla v týmu panika. Nemohli jsme se soustředit a najít skutečnou příčinu problému,“ popisuje Magnussen.

„Hodně jsme se dívali na pneumatiky a dávali jsme jim za vinu naše problémy, ve skutečnosti to však, myslím, bylo mnohem jednodušší, šlo jen o problémy v aerodynamice. Nestabilní aero a celá platforma nebyla dostatečně silná a stabilní. Je to velmi frustrující problém, protože jsme byli schopni se dobře kvalifikovat, ale v závodě jsme neměli žádnou silnou stránku,“ lituje Dán.

„Na druhou stranu jsme velmi mladý tým, je to teprve náš čtvrtý rok. Vloni jsme získali páté místo v Poháru konstruktérů. Myslím, že je to působivé. Nemyslím, že by toho mnoho týmů dosáhlo ve svém třetím roce.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Albon je připraven na svou první kompletní sezónu u Red Bullu

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)