Magnussen nepostoupil z první části kvalifikace. Nechápe, co se děje

Romain Grosjean odstartuje do závodu ze solidního 8. místa. Jeho týmový kolega Kevin Magnussen až z 16. Nepostoupil ani z první části kvalifikace. Co se stalo? Sám to nechápe.
Magnussen nepostoupil z první části kvalifikace. Nechápe, co se děje

Kevin Magnussen ztrácí na Grosjena po celý víkend. V prvním tréninku to bylo něco přes 3 desetiny, ve druhém přes 7 desetin a v tom posledním přes 8 desetin. Nedařilo se mu ani v kvalifikaci. Nepostoupil z její první části.

„Je to frustrující,“ řekl Magnussen, kterého cituje Autosport. „Celý víkend je trochu beznadějný. Nedokázal jsem najít grip, který našel Romain. Od prvního kola jsem měl pocit, že jsem velký krok pozadu.“

Velký podíl na zlepšení Haasu má jediný člověk, prozradil Magnussen

Velký podíl na zlepšení Haasu má jediný člověk, prozradil Magnussen

Na začátku kvalifikace to vypadalo pro Magnussena relativně dobře – alespoň pokud jde o srovnání s Grosjeanem. Byl dokonce o trochu rychlejší. Jenomže Grosjean pak zrychlil o 1,2 sekundy. Magnussen našel v ulicích Singapuru už jen 0,173 s.

„V prvním pokusu v Q1 to vypadalo, že jsem měl rychlost. Celou dobu od pátku do tohoto okamžiku to bylo na ho***, pak jsem měl jednu jízd v pořádku a další zase na ho***.“

„Ve svém druhém pokusu v Q1 od trati očekáváte trochu zlepšení, ale to nepřišlo. Dokázal jsem zajet jen stejný čas jako předtím, ale Romain našel 1,2 sekundy. Získal spoustu gripu, já žádný.“

„Může to být jen pneumatikami. Neměl jsem žádné poškození. Z hlediska dat vypadá vše skvěle. Muselo tam být něco, co nebylo v okně, pokud jde o pneumatiky. Jen nevím, co to je. Nebavíme se o ztrátě několika desetin. Mluvíme o celé sekundě.“

Podle Magnussena byl velký nesoulad mezi jednou a druhou sadou pnemuatik. „Musíte se ptát, zda jsou tyto pneumatiky přesně stejné. Nikdy v celé své kariéře jsem nebyl sekundu za týmovým kolegou.“

Podle Steinera mohl být problém v teplotách. „Je zde spousta dat, které musíme prozkoumat,“ řekl.

„Teploty jsou první věc, na kterou se musíte podívat – zda jsou stejné jako u druhého auta, a pokud ne, tak proč. Tyhle pneumatiky jsou velmi citlivé. Dva, tři stupně mohou mít vliv. Nemyslím si, že Kevin je jediným jezdcem, který měl dnes tyto problémy.“

Pirelli prozradilo, při jakých teplotách pracují jednotlivé směsi

Pirelli prozradilo, při jakých teplotách pracují jednotlivé směsi

Foto: Getty Images / Lars Baron

Diskuze (13) Další článek: Nejlepší fotografie ze soboty před GP Singapuru 2018
11:20 | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
17:54 | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.