Ve Velké ceně Macaa se zřejmě v reakci na velkou nehodu Sophie Flörschové v letošním ročníku i nadále bude závodit s dosud využívanou generací monopostů formule 3.
AAMC, které závod v Macau organizuje, má obavy z příliš velkého výkonu nových vozů F3. Ty budou od příštího roku závodit v šampionátu FIA F3 (dříve GP3) během víkendů formule 1.
Zatímco generace vozů F3, které byla do letošní sezóny využívána už od roku 2012, měla pod kapotou výkon 240 koní a na rovince v Macau dokázala ve větrném pytli za jiným vozem dosáhnout rychlosti 270 km/h, nové monoposty budou mít výkon 380 koní a udávanou maximální rychlostí až 300 km/h.
Starší vozy F3 s dvoulitrovým motorem vážily včetně pilota 580 kg. V nové generaci vozů F3 bude 3,4litrový šestiválcový motor Mecachrome a systém ochrany hlavy, dá se proto předpokládat, že monopost bude výrazně těžší.
Městský okruh v Macau má homologaci Grade 3, což znamená, že maximální možný poměr hmotnosti k výkonu na něm závodících vozů může být 2:1. Při 380 koních to znamená, že by vůz F3 nové generace musel vážit minimálně 760 kg. To je ještě více než formule 2, která váží 750 kg.
Po letošním ročníku Velké ceny Macaa se uskutečnilo jednání o možných úpravách okruhu, aby splňoval třídu Grade 2. AAMC však nechce dělat na okruhu příliš velké změny. Podle zdrojů, které se účastnily schůzky, existují také obavy z toho, že s novými vozy F3 by se mohly stát ještě vážnější nehody než ta, která letos potkala německou závodnici Flörschovou.
Vozy šampionátu FIA F3 by bylo možné použít v Macau. Šéf F2 a F3 Bruno Michel při finále letošní sezóny v Abú Dhabí týmům řekl, že sezóna FIA F3 skončí během Velké ceny Ruska v Soči. GP Macau by se jela jako samostatný podnik mimo Michelovy organizace, což by týmům umožnilo najmout jezdce z jiných šampionátů.
Macajská vláda, která stojí za AAMC, má zájem spolupracovat s FIA, která bude zase chtít prosadit své nové monoposty F3.
Starší vozy F3, která mají homologaci FIA do konce roku 2019, budou příští rok závodit ve třech samostatných šampionátech. Dá se proto předpokládat, že nebude problém doplnit jimi startovní pole Velké ceny Macaa.
V rámci víkendů DTM se s těmito vozy pojede šampionátu formule European Masters jako nástupce evropského šampionátu F3. Monoposty Dallara budou dále závodit v šampionátech Euroformula Open a v japonském šampionátu formule 3.
Foto: FIA Formula 3 European Championship