Po předsezónních testech mělo mít Ferrari náskok asi 4 desetin na Mercedes. Páteční tréninky však ukázaly podstatně jiný obrázek.
Mercedesy nadělily všem nejméně 8 desetin a to včetně jezdců Ferrari. Trať v Melbourne se během víkendu zlepšuje a týmy jezdí s nižším výkonem motoru. Není to jen o matení soupeřů. Týmy obvykle v pátek jezdí se starým balíčkem (pohonná jednotka a převodovka), které už mají najeté pár tisíc kilometrů. Přes noc pak nasadí nové závodní komponenty. V prvním závodě samozřejmě žádné staré komponenty k dispozici nejsou, a tak se šetří o to více. V sobotu týmy ještě zrychlí. Kdo se ale bude nakonec radovat z první letošní pole position?
Podle Auto Motor und Sport má Ferrari problémy v apexu některých zatáček. Tomu nasvědčují také slova jezdců. „Je to jako tančit se špatnými botami,“ řekl Sebastian Vettel. „Stále můžete tančit, ale ne tak dobře. Prostě jsem neměl důvěru v auto.“
Při delších jízdách zajel Hamilton v průměru čas 1.28:238. Leclerc na něj ztratil asi 6 desetin. Ferrari na tom bylo na začátku delšího stintu podobně jako Mercedes. Ke konci však ztrácelo 1,4 s.
Vloni mimochodem ztrácel Räikkönen na Hamiltona po pátku 3 desetiny, Vettel 5 desetin. V neděli ale vyhrálo Ferrari.
Podle Andrew Bensona Ferrari sice ztrácelo na měkkých pneumatikách, ale na středních na tom bylo podobně jako Mercedes. Na tvrdých pneumatikách pak měl být Leclerc dokonce rychlejší než Vettel na měkkých.
Kvalifikace bude velmi důležitá, protože v Austrálii se vždy velmi špatně předjíždělo. Ani výsledky kvalifikace však nepoví, jak na tom týmy doopravdy jsou. Austrálie je hodně specifický okruh. Rozložení sil na mnohem běžnějších typech okruhů bude jiné.
Foto: Getty Images / Charles Coates