Auto Motor und Sport přišel se zajímavou informací. Určitě si vzpomenete na problémy Räikkönena v Austrálii. Z airboxu vyšlehly plameny a Fin musel závod ukončit. Problém byl v oblasti turba.
V Bahrajnu pak podle německého webu jede Ferrari kvůli pokračujícímu problému s turbem v omezeném režimu. Podle údajů z GPS rudé vozy ve druhé polovině rovinky nezrychlují. Jsou v „nabíjecím módu" a nejedou na plný výkon.
Räikkönen nasadil kromě motoru a baterie celou novou pohonnou jednotku, což je s ohledem na problémy v Austrálii pochopitelné. Vettel ale nasadil už ve druhém závodě novou elektroniku pohonné jednotky. Ferrari se prý snažilo problém vyřešit prostřednictvím software, což vyžadovalo novou elektroniku, ale nepovedlo se to.
Na vývoji turba spolupracuje Maranello s firmou Honeywell. S ohledem na dodací lhůty by nové turbo mohlo být k dispozici ve Španělsku. Jedná se ale o velmi komplikovanou část pohonné jednotky, takže řešení může trvat i déle.
Podle odhadů by kvůli tomu mělo Ferrari ztrácet asi 0,5 sekundy na kolo. Uvidíme už v sobotu a zejména v neděli...
Foto: Getty Images / Clive Mason