Má Ferrari flexibilní zadní křídlo? FIA nic nenašla

Záběry z Velké ceny Španělska odhalily, že Ferrari má flexibilní zadní křídlo. Pravidla tím ale nejspíše neporušuje.
Má Ferrari flexibilní zadní křídlo? FIA nic nenašla

Záběry kamer odhalily, že Ferrari dokáže při vysoké rychlosti ohnout celou sestavu zadního křídla. Tím sníží odpor, což vozu samozřejmě pomůže při zvýšení maximální rychlosti. Flexibility si všimli během testů také konkurenti.

Red Bull pak má podle všeho flexibilní zase přední křídlo.

Článek 3.15 technických pravidel říká, že každá část vozu ovlivňující jeho aerodynamické vlastností, musí být pevně připevněna k jeho odpružené části. Konkrétně to FIA myslí tak, že nesmí mít žádný stupeň volnosti.

FIA ale nemůže rozhodovat na základě videí, musí mít v rukou trochu exaktnější data. Podle Autosportu FIA hned u pěti nejlepších konstruktérů provedla zátěžový test, přičemž zátěž zvýšila o 50 %. Vše bylo v pořádku. FIA tedy nebude testy flexibility v tuto chvíli ani nikterak upravovat.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Vettela zdrželi v závodě opeřenci

19:37 | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
19:36 | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).
17. července | Jules Bianchi (video): odkaz
17. července | Porsche potvrdilo jezdeckou sestavu pro první sezónu formule E: André Lotterer, Neel Jan.