Lowe: Red Bull ignoruje výhody zavedení tří motorů na sezónu

V příští sezóně budou moci týmy využít již jen tři pohonné jednotky, což se nelíbí zejména stáji Red Bull. Technický šéf Williamsu Paddy Lowe však tvrdí, že nová pravidla přinášejí i výhody, kterých si Red Bull nevšiml.
Lowe: Red Bull ignoruje výhody zavedení tří motorů na sezónu

Šéf rakouského týmu Red Bull Christian Horner označil snížení počtu využitelných motorů na sezónu ze čtyř na tři za „absolutně šílené“. Na jednom voze bude v roce 2018 možno využít tří jednotek MGU-H a dvou jednotek MGU-K.

Paddy Lowe si myslí, že tyto změny pravidel přinesou více obtíží továrnám, než zákaznickým týmům jako Williams nebo Red Bull. Podle Lowea by si měl Red Bull rovněž uvědomit určité výhody, které sebou změna pravidel přináší v oblasti snižování nákladů a vývojového procesu.

„Toto břímě zatíží továrny, které vyrábí motory. Od roku 2015 se snižují náklady a ceny zákaznických motorů úměrně s tím, kolik dalších součástek musí být zákazníkům dodáváno. Pokud toto pravidlo tedy někoho zatíží, budou to tovární týmy,“ řekl Lowe pro crash.net.

„Jako zákaznický tým vidíme výhody v oblasti cen. Když se ve formuli 1 dějí dobré věci, měli bychom si toho všichni všímat. Možnost využití čtyř motorů na sezónu by znamenalo růst nákladů.“

Paddy Lowe velmi důvěřuje motorům Mercedes, které využívá i jeho tým Williams. Jiné týmy s jinými motory se budou muset smířit s tím, že pokud překročí povolený počet pohonných jednotek, budou je čekat penalizace.

„Ostatní motory tolik neznám, ale pokud se dnes podíváme na pohonnou jednotku Mercedes a rozhodneme se, že ji nebudeme využívat na maximální výkon, tak věřím, že si se třemi motory na jednu sezónu vystačíme.“

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Diskuze (39) Další článek: Návštěvnost závodů stoupla o 8 %, nejúspěšnější byla Kanada
21:02 | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
19:53 | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
13:07 | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.
10:48 | Force India půjde v 11:15 před stewardy kvůli uvolněnému kolu na voze S. Péreze ve včerejším tréninku.
22. června | V Kanadě měl Mercedes nasadit motor specifikace 2.0. Po odkladu do Francie je to nakonec lepší verze je 2.1.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink Hamilton (1:32.231)
2. trénink Hamilton (1:32.539)
Sobota 23. června 2018
3. trénink Bottas (1:33.666)
Kvalifikace Hamilton (1:30.029)
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10