Paddy Lowe obhajuje změny pravidel, které ve formuli 1 začnou platit od příští sezóny a které přinesou úpravy v oblasti předního křídla. Podle technického ředitele týmu Williams to zlepší závodění.
Nová pravidla pro rok 2019 konstruktéry jednotlivých týmů donutí zjednodušit design předního křídla a rozšířit ho na dva metry. Někteří šéfové týmů však již vyjádřili obavy nad tím, zda se tímto krokem dosáhne lepšího závodění.
Další změnou pro příští rok je navýšení maximálního palivového limitu ze 105 na 110 kg. Podle Lowa však toto bude mít mnohem menší efekt než změny na předním křídle.
„Vypadá to, že je populární říkat, že aerodynamické změny, které děláme, nepřinesou žádný rozdíl. S jistotou vám však mohu říct, že to udělá větší rozdíl než palivový limit,“ věří Lowe.
„Nevěřím, že to udělá nějaký rozdíl. To je můj názor,“ říká k navýšení limitu paliva. „Vždy dáváte tolik paliva, aby to dávalo logiku pro váš závod. Vždy se to tak dělalo a vždy to zahrnovalo i trochu šetření paliva. Vozy často před brzděním dojíždějí (tzv. lift and coast). Více než pro palivo to dělají pro pneumatiky. Mohl by být závod, kde to udělá nějaký rozdíl,“ uzavírá Lowe.
Foto: Getty Images / James Bearne