Lowe: Nové přední křídlo F1 přinese více než vyšší palivový limit

Paddy Lowe obhajuje změny pravidel, které ve formuli 1 začnou platit od příští sezóny a které přinesou úpravy v oblasti předního křídla. Podle technického ředitele týmu Williams to zlepší závodění.
Lowe: Nové přední křídlo F1 přinese více než vyšší palivový limit

Nová pravidla pro rok 2019 konstruktéry jednotlivých týmů donutí zjednodušit design předního křídla a rozšířit ho na dva metry. Někteří šéfové týmů však již vyjádřili obavy nad tím, zda se tímto krokem dosáhne lepšího závodění.

Další změnou pro příští rok je navýšení maximálního palivového limitu ze 105 na 110 kg. Podle Lowa však toto bude mít mnohem menší efekt než změny na předním křídle.

„Vypadá to, že je populární říkat, že aerodynamické změny, které děláme, nepřinesou žádný rozdíl. S jistotou vám však mohu říct, že to udělá větší rozdíl než palivový limit,“ věří Lowe.

„Nevěřím, že to udělá nějaký rozdíl. To je můj názor,“ říká k navýšení limitu paliva. „Vždy dáváte tolik paliva, aby to dávalo logiku pro váš závod. Vždy se to tak dělalo a vždy to zahrnovalo i trochu šetření paliva. Vozy často před brzděním dojíždějí (tzv. lift and coast). Více než pro palivo to dělají pro pneumatiky. Mohl by být závod, kde to udělá nějaký rozdíl,“ uzavírá Lowe.

Foto: Getty Images / James Bearne

Diskuze (9) Další článek: Hartley by jednoho dne chtěl říct příběh o svém odchodu z Toro Rosso
14:58 | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.
16. dubna | Frank Williams slaví 77. narozeniny.