Lowe doufá, že šetření paliva nebude dominantním faktorem

Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe si uvědomuje, že šetření paliva bylo ve formuli 1 vždy dominantím faktorem. Věří, že ani snížení množství pohonných hmot na závod nezvýší jeho význam.
Lowe doufá, že šetření paliva nebude dominantním faktorem

Letos budou moci jezdci během závodu využít jen 100 kilogramů paliva, tedy o plných 60 kilogramů méně než loni. Objevila se tak obava, že úspora pohonných hmot bude ve velkých cenách klíčovým faktorem. Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe doufá, že tomu tak nebude, nicméně uznává, že to je pevná součást formule 1. "Myslím, že tento aspekt přeceňujeme," řekl Lowe pro TotalRace. "Je to v závodech určitě důležitý faktor, ale doufám, že nebude tím dominantním."

Zkušený inženýr ví, že v lonské sezoně nedostatek paliva jezdce několikrát přibrzdil, což se podle jeho slov dá očekávat v náročných podmínkách, jaké panují například v Malajsii. "Občas je to velmi frustrující, ale pravdou je, že se to v F1 stává. Práce s palivem a pneumatikami byla vždy důležitým faktorem," uvědomuje si. "Samozřejmě to tak bude i v roce 2014, ale doufám, že to nebude tak dominantní, aby to ovlivnilo celkovou podívanou."

Další článek: Technika: McLaren MP4/2 - TAG Porsche dominoval tři roky

15:34 | Alfa Romeo alias Sauber upravuje název týmu z Alfa Romeo Racing ORLEN na Alfa Romeo F1 Team ORLEN.
14:06 | Po socnetech koluje údajná fotografie nového ferrari s trikolorou a logem k 75. výročí. Jde ale jen o fanouškovský model. Více zde: odkaz (ale vypadá pěkně, to zase jo).
18. ledna | Mercedes představí svůj vůz 18. února.
17. ledna | Objevila se spekulace, že by Cyril Abiteboul mohl pracovat pro Red Bull. Měl by na starost motorové oddělení. Pikantní to možnost..