Lotusy opět před HRT i Virginem, d´Ambrosio dostal povolení startovat

Lotusy opět před HRT i Virginem, d´Ambrosio dostal povolení startovat

Jezdci Lotusu se stále blíží zaběhnutým týmům. Liuzzi s HRT dokázal porazit Glocka s virginem. Poslední d´Ambrosio dostal výjimku a v závodě může startovat, i když se nekvalifikoval.

Lotus
Jezdci týmu Tonyho Fernandese sice nepostoupili do druhé části kvalifikace na Velkou cenu Kanady v Montrealu, ale opět zatápěli zaběhnutějším týmům. Devatenáctý Jarno Trulli byl spokojen. "Myslím, že ve svém posledním kole jsem z auta vytěžil maximum. Ztrátu na jezdce před námi stále snižujeme. Pokud bude zítra pršet, bude to zajímavý závod a doufám, že z toho něco vytěžíme," přeje si. Dvacátý Heikki Kovalainen si pochvaloval, že auto i strategie fungovaly výborně. "Myslím, že celou sezonu ukazujeme, že můžeme bojovat s chlapy před námi. Uvidíme, co se stane zítra," dodal. Technický ředitel Mike Gascoyne upozornil, že Trulli měl problémy s brzdami a Kovalainen při použití druhé sady pneumatik s přilnavostí, přesto věří, že zelené vozy čeká zítra dobrý závod.

HRT
Vitantonio Liuzzi dokázal porazit oba virginy a kvalifikovat se jako jedenadvacátý. "Dnes jsme ukázali, že jsme udělali krok vpřed. Jsme před naším nejbližším soupeřem, čeká nás zajímavý závod. Mělo by pršet, takže by to mělo být jiné, než jsme očekávali. Musíme zabrat a z auta vytěžit maximum," upozornil Ital. Přestože vozy HRT se pohybovaly na hranici limitu 107 procent času nejrychlejšího, bývalý šampion formule 3000 v tom problém nevidí. "Na této trati dělá velký rozdíl KERS a DRS. Nebyli jsme od limitu daleko, ale není to něco, čeho bychom se v budoucnu měli obávat." Liuzzi pochválil nový výfukový systém, ale dodal, že je ještě třeba ho optimalizovat. Narajn Kartykejan měl problémy při warm-upu, když se mu zablokovalo levé přední kolo. "Jsem jen jednu desetinu za Toniem. Po pěti a půl letech mimo formuli jedna je to dobrý pocit. Ještě potřebuji trochu zabrat," přiznal Ind a upozornil na problémy s rychlým opotřebováním zadních pneumatik. "Všiml jsem si, že hodně aut má stejné starosti. Zkusíme to udržet pod kontrolou," slíbil. Šéf týmu Colin Kolles litoval Liuzziho hodin. Ital byl v té době rozjetý na svůj nejlepší čas. Němec rumunského původu dodal, že déšť může nahrát menším týmům.

Virgin
Timo Glock se kvalifikoval až na 22. místě. "Zkusili jsme se soustředit na nastavení do mokra. Předpovědi jsou pořád nejisté, ale doufáme, že to bude fungovat. Máme dostatečný přítlak, abychom šetřili pneumatiky," věří Němec. Jérôme d´Ambrosio se původně nekvalifikoval. Po včerejší nehodě mu mechanici dávali přes noc dohromady auto. "Vůz se choval úplně jinak než včera. Timův čas ukazuje, čeho jsme mohli dosáhnout. Jsem vděčný komisařům, že mi umožnili startovat," poděkoval Belgičan ředitelství závodu, které mu na základě jeho předchozích výkonů a skutečnosti, že musel vyměnit šasi, povolilo startovat, i když se nekvalifikoval a požadovaný čas nezajel ani během víkendu.

Doporučujeme

Články odjinud