Jezdci Lotusu se stále blíží zaběhnutým týmům. Liuzzi s HRT dokázal porazit Glocka s virginem. Poslední d´Ambrosio dostal výjimku a v závodě může startovat, i když se nekvalifikoval.
Lotus
Jezdci týmu Tonyho Fernandese
sice nepostoupili do druhé části
kvalifikace na Velkou cenu
Kanady v Montrealu, ale opět
zatápěli zaběhnutějším týmům.
Devatenáctý Jarno Trulli byl spokojen. "Myslím, že ve svém
posledním kole jsem z auta
vytěžil maximum. Ztrátu na
jezdce před námi stále
snižujeme. Pokud bude zítra
pršet, bude to zajímavý závod a
doufám, že z toho něco
vytěžíme," přeje si.
Dvacátý Heikki Kovalainen si
pochvaloval, že auto i strategie
fungovaly výborně. "Myslím, že
celou sezonu ukazujeme, že
můžeme bojovat s chlapy před
námi. Uvidíme, co se stane
zítra," dodal. Technický ředitel
Mike Gascoyne upozornil, že
Trulli měl problémy s brzdami a
Kovalainen při použití druhé
sady pneumatik s přilnavostí, přesto věří, že zelené vozy čeká
zítra dobrý závod.
HRT
Vitantonio Liuzzi dokázal
porazit oba virginy a
kvalifikovat se jako
jedenadvacátý. "Dnes jsme
ukázali, že jsme udělali krok
vpřed. Jsme před naším
nejbližším soupeřem,
čeká nás zajímavý závod. Mělo by
pršet, takže by to mělo být
jiné, než jsme očekávali. Musíme
zabrat a z auta vytěžit
maximum," upozornil Ital.
Přestože vozy HRT se pohybovaly
na hranici limitu 107 procent času nejrychlejšího, bývalý šampion formule
3000 v tom problém nevidí. "Na
této trati dělá velký rozdíl
KERS a DRS. Nebyli jsme od
limitu daleko, ale není to něco,
čeho bychom se v budoucnu měli
obávat." Liuzzi pochválil
nový výfukový systém, ale dodal, že je
ještě třeba ho optimalizovat.
Narajn Kartykejan měl problémy
při warm-upu, když se mu
zablokovalo levé přední kolo.
"Jsem jen jednu desetinu za
Toniem. Po pěti a půl letech
mimo formuli jedna je to dobrý
pocit. Ještě potřebuji trochu
zabrat," přiznal Ind a upozornil
na problémy s rychlým
opotřebováním zadních pneumatik.
"Všiml jsem si, že hodně aut má
stejné starosti. Zkusíme to
udržet pod kontrolou," slíbil.
Šéf týmu Colin Kolles litoval
Liuzziho hodin. Ital byl v té
době rozjetý na svůj nejlepší
čas. Němec rumunského původu
dodal, že déšť může nahrát
menším týmům.
Virgin
Timo Glock se kvalifikoval až na
22. místě. "Zkusili jsme se
soustředit na nastavení do
mokra. Předpovědi jsou pořád
nejisté, ale doufáme, že to bude
fungovat. Máme dostatečný
přítlak, abychom šetřili
pneumatiky," věří Němec. Jérôme
d´Ambrosio se původně
nekvalifikoval. Po včerejší
nehodě mu mechanici dávali přes
noc dohromady auto. "Vůz se
choval úplně jinak než včera.
Timův čas ukazuje, čeho jsme
mohli dosáhnout. Jsem vděčný
komisařům, že mi umožnili
startovat," poděkoval Belgičan
ředitelství závodu, které mu na
základě jeho předchozích výkonů
a skutečnosti, že musel vyměnit
šasi, povolilo startovat, i když
se nekvalifikoval a požadovaný
čas nezajel ani během víkendu.