Lotusu klíčové okamžiky nevyšly, v závodě spoléhá na péči o pneumatiky

Räikkönen do závodu odstartuje z osmého místa, Grosjean z jedenáctého. Podle ředitele traťových operací Permaneho by se oba měli díky dobrému závodnímu tempu a péči o pneumatiky posunout dopředu.
Lotusu klíčové okamžiky nevyšly, v závodě spoléhá na péči o pneumatiky

Lotusu kvalifikace na Velkou cenu Bahrajnu na okruhu příliš nevyšla. Kimi Räikkönen zajel ve třetí části kvalifikace devátý nejrychlejší čas a po penalizaci Lewise Hamiltona se posunul na osmé místo. Romain Grosjean se do závěrečné fáze kvalifikace těsně nevešel a skončil jedenáctý.

Räikkönen připomněl, že včera měl problémy s vyvážením. "Ráno to vypadalo dobře. Ve volném tréninku to nebylo špatné (čtvrté místo - pozn. red.), ale odpoledne jsme toho nevyužili. Mé kolo nebylo skvělé, ale čeká nás dlouhý závod, takže uvidíme, co budeme moci zítra udělat," uvedl v tiskovém prohlášení týmu.

Poněkud sdílnější byl v rozhovoru pro britský Autosport, kde upozornil na nedostatečnou rychlost vozu. "Bylo to naše maximum. Možná jsme na tom mohli být o několik míst lépe, ale jak jsem řekl včera, necítili jsme se, jak jsme chtěli. Je to jedno z míst, kde se zdá, že nemáme moc rychlost. Doufejme, že zítra to bude lepší," věří. "Potřebujeme větší přilnavost. Víme, že ve srovnání s ostatními pravděpodobně ztrácíme přítlak."

Loni Fin dojel na okruhu Sakhir po startu z jedenáctého místa druhý. "Každý den je jiný. Co se stalo loni, nám zítra nepomůže. Měli jsme včera dobré dlouhé jízdy, doufejme, že se budou dařit i zítra. Nemůžu vám říct, kde skončíme. To by bylo hloupé. Můžeme jen udělat maximum a doufat, že dosáhneme lepšího výsledku než dnes," přeje si a doufá, že jeho pneumatiky vydrží déle než pneumatiky ostatních.

Grosjean byl zklamán, že nepostoupil do závěrečných bojů. "S autem nebyly žádné problémy, jen jsme zkusili být až příliš odvážní, když jsme vyjeli jen jednou. Bohužel se to nevyplatilo. Pozitivní je, že naše tempo v první části na tvrdých pneumatikách bylo velmi dobré," vysvětlil. "Loni jsme se kvalifikovali na podobných pozicích (Grosjean sedmý, Räikkönen jedenáctý - pozn. red.) a oba jsme dojeli na pódiu (Räikkönen druhý, Grosjean třetí - pozn. red.). Pořád je o co hrát."

Zklamán byl i ředitel traťových operací Alan Permane. Za Grosjeanovým nepostoupením prý stojí drobné chyby, které Francouz udělal při svém jediném kole ve druhé části. O volbě směsi pro první stint v závodě prý bude v jeho případě ještě rozhodnuto. U Räikkönena, který byl až do závěru kvalifikace silný, je třeba prohlédnout data, proč najednou v klíčové fázi ztrácel.

"Byli jsme velmi spokojeni s našimi včerejšími dlouhými výjezdy. Obě auta předvedla slušné tempo a zvládnutelné opotřebení pneumatik. Závod je náročný na pneumatiky, což by měla být naše výhoda. Loni jsme za velmi podobné situace zajeli skvělý výsledek, takže určitě ještě nejsme ze hry," věří Permane.

Další článek: McLaren si dal za cíl bodovat s oběma vozy

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10