Lotusu hrozilo vynechání letošního prvního závodu v Austrálii

Technický ředitel Lotusu James Allison přiznal, že konstrukční problémy šasi E20 vypadaly zpočátku velmi vážně, a existovaly obavy, že jejich řešení bude trvat velmi dlouho.
Lotusu hrozilo vynechání letošního prvního závodu v Austrálii

Lotus dostal studenou sprchu v předsezónních barcelonských testech. Poté, co v Jerezu patřil mezi nejrychlejší, musel druhé testy vzdát po pár kolech, protože zjistil, že šasi nevydrží zátěž okruhu v Montmelu, problém vznikl u zavěšení předních kol.

Allison označil tyto chvíle za nejhorší v letošním roce. "Asi 12 hodin nebylo ani jisté, že auto dokážeme spravit včas pro první závod," prozradil. "Přijít o první test (v Barceloně) bylo samo o sobě dost špatné, ale přijít o první závod by pro nás bylo naprosto zoufalé. Teprve až když jsme pochopili to selhání a přišli na to, jak ho opravit, začal se svět vracet do normálu."

První závod nakonec dopadl přesně naopak, nejenže se ho Lotus zúčastnil, ale ověřil si, že je skutečně rychlý, takže to pro Allisona byl jeden z nejlepších okamžiků dosavadního průběhu sezóny.

"V předsezónních testech jsme měli podezření, že máme celkem dobré auto, ale nikdy to jistě nevíte, dokud není první kvalifikace a závod. Jakmile Romain projel cílem v třetí části kvalifikace, věděli jsme, že naše předsezónní rychlost byla skutečná, že se po náročném minulém roce dokážeme vrátit zpět, že to nikomu neusnadníme a že budeme mít dobrou sezónu."

A skutečně, po jedenácti závodech je Lotus ve hře o oba tituly. A protože mají jeho výkony vzestupnou tendenci, vyhlídky do druhé poloviny sezóny má dobré.

"I když jsme od Monaka získali nejvíce bodů ze všech, víme, že jsme mohli získat mnohem víc, vzhledem k rychlosti našeho vozu a jezdců," připustil technický šéf týmu. "Zdá se, že jsme čím dál silnější. Oba naši jezdci jsou natěšení, neustále koukají do kalendáře a říkají si, že naše auto by mělo být dobré na tomto okruhu... na tomto... na tomto."

"Ta moje část, která chce zůstat ženatá, si přeje letní přestávku, ale velká část mě by ji chtěla hned přeskočit na další sérii závodů, abychom měli příležitost nahánět ty před námi a zjistit, jestli dokážeme zabojovat (o tituly)."

Další článek: McLaren také vyvíjí dvojité DRS, ale na vedlejší koleji

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)