Lotusu fungují tři čtvrtiny nových dílů okamžitě, v Singapuru se ale trápil

Lotusu fungují tři čtvrtiny nových dílů okamžitě, v Singapuru se ale trápil

Zatímco se Ferrari chystá na rekalibraci svého aerodynamického tunelu, Lotus s korelací dat většinou problémy nemá. Ale neplatí to vždy.

Vývoj nových dílů probíhá ve formuli 1 prostřednictvím simulací a vzhledem k zákazu testování je žádoucí, aby vše fungovalo už při prvním nasazení na vůz.

"Naše simulační metody v továrně jsou dobré, díky nim okamžitě a bez problémů funguje 70 až 80 procent úprav, které nasadíme na vůz," vysvětloval technický ředitel Lotusu James Allison. "Z těch, které trpí dětskými nemocemi, funguje podle očekávání slušná část poté, co se na ně podíváme podruhé."

Jenomže data ze simulací datům z okruhů neodpovídají vždy, o čemž se přesvědčil Lotus v Singapuru. Tým si přesto nemyslí, že by nové zadní křídlo či nová podlaha, které neúspěšně vyzkoušel, musely být nutně špatné, svoji roli sehrálo mnoho faktorů.

"Když nejezdíte v řádných testech, je tu celá řada proměnných, které nemáte pod kontrolou," popisoval Allison. "Jezdcům se nemusí podařit čisté kolo, trať se neustále vyvíjí a ne vždy máte v každé jízdě nové pneumatiky, takže nemáte žádný základ, se kterým byste mohli srovnávat."

"Tyto faktory můžou zamlžit hodnocení nových dílů, takže když se trápíte, tak je často z vozu odstraníte kvůli opatrnosti. Snažíte se pak najít v budoucnu vhodný okamžik pro další pokus s nimi."

A to přesně Lotus udělal, novinky nezahodil a zkusí je nasadit znovu. Úpravy bude mít v Japonsku i Koreji. "Mohl bych vám říct, že cílem je pódium, což tak nějak je, ale relativní výkonnost týmů se neustále vyvíjí," připomněl šéf enstonské stáje Eric Boullier před závodem v Suzuce.

"My si přivezeme pár slibných úprav včetně našeho zařízení (dvojité DRS). Myslíme si, že by trať měla našemu vozu vyhovovat, a doufáme v hladký průběh příprav na závod, bez technických problémů a proměnlivého počasí."

Doporučujeme

Články odjinud