Kimi Räikkönen dovezl svůj monopost do cíle Velké ceny Velké Británie na pátém místě, Romain Grosjean šachovnicový praporek nespatřil.
Räikkönen do závodu odstartoval z osmého místa a v jeho průběhu se propracoval až na stříbrnou příčku. Události posledních kol ale Finovi do jeho karet příliš nenahrály. Řada jezdců využila výjezdu safety caru, přezula na čerstvou směs pneumatik a posléze se vrátila na trať. Räikkönen k nim nepatřil, a tak musel závěr Velké ceny Velké Británie zvládnout na obutí, které již bylo značně opotřebované.
“Na konci závodu jsem se snažil držet se, ale na pneumatikách, které byly možná tak o dvacet kol starší než pneumatiky ostatních jezdců, bylo nemožné je udržet za sebou. Je to škoda, protože do té doby vycházel závod celkem dobře; měli jsme dobrou rychlost a celkem snadno jsme mohli skončit na druhém místě, ale takové je občas závodění,“ řekl finský mistr světa.
Pilota Lotusu nakonec předjelo hned trio jezdců a on tak proťal cílovou čáru až jako pátý. Jeho bilance z posledních třech závodů tak čítá ‘pouhých‘ třináct bodů. “Už je to tři závody, co jsme nezískali takový výsledek, jaký jsme možná očekávali, ale doufám, že pokud budeme mít více štěstí a podaří se nám zbavit nějakých chyb, budeme schopni vrátit se zpět dopředu,“ dodal povzbudivě Räikkönen.
Smůla provázela v Británi také druhého jezdce černozlaté stáje Romaina Grosjeana. Ten byl nakonec nucen ze závodu odstoupit. Stalo se tak o jedno kolo dříve, než bylo odmáváno šachovnicovým praporkem.
“Před koncem závodu jsme přišli o poměrně velkou část předního křídla, což znamenalo, že řízení bylo opravdu obtížné, takže nakonec bylo nejlepším rozhodnutím z bezpečnostních důvodů ze závodu odstoupit,“ vysvětlil Grosjean.
“Nevíme, jestli to bylo zapříčiněno nějakými úlomky nebo to mělo něco společného se skutečností, že to byl nový díl; budeme pracovat na tom, abychom se dostali k jádru tohoto problému.“
Velká cena Velké Británie se však pro francouzského pilota nevyvíjela dobře již od startu. “Před tím se můj závod nevyvíjel zcela podle plánu, měli jsme problémy s výkonností pneumatik. To mělo spojitost s problémem na předním křídle, který se objevil už v dřívějších fázích závodu. Safety car nám také příliš nenahrál do karet, takže je to závod, na který bych raději zapomněl,“ podotkl Grosjean.