Lotus zlepšil kvalifikace, Grosjean premiérově do první řady

Lotus zlepšil kvalifikace, Grosjean premiérově do první řady

Lotus zapracoval na výkonnosti v kvalifikacích a Romain Grosjean se na okruhu, kde se obtížně předjíždí, prosadil do první řady. Kimi Räikkönen odstartuje z pátého místa. DOPLNĚNÉ VYDÁNÍ.

Kvalifikace na Velkou cenu Maďarska Lotusu vyšla. Romain Grosjean se kvalifikoval jako druhý a poprvé odstartuje do závodu formule 1 z první řady. Kimi Räikkönen byl pátý.

Grosjean se po nevydařeném víkendu v Německu vrátil na čelní pozice. "Tvrdě jsme procovali, analyzovali jsme, co bylo v Německu špatně a proč jsem neměl z řízení stejný pocit jako na začátku sezony. V závěrečném tréninku to bylo lepší a když jsme získali rychlost, znovu jsme se podívali na auto, abychom pochopili, co bylo předtím špatně," vzpomínal Francouz na přípravu před kvalifikací. "Start z první řady je mimořádný. Víme, že předjíždění je tu obtížné, takže začátek jsme zvládli. Doufejme, že zítra udržíme naši závodní rychlost, dokážeme šetřit pneumatiky a předvedeme dobrou bitvu s tím chlápkem vepředu."

Úřadující šampión GP2 dodal, že se sešlo více aspektů. "Myslím, že v posledních dvou závodech jsme nebyli, kde jsme měli být. Byly určité známky, že některé věci nejdou, jak jsme chtěli. Myslím, že být druhý, je po tom trápení trochu překvapením. Zlepšovali jsme se každým kolem. Myslím, že nám to pomohlo," věří. "Normálně se nám více daří spíš s natankovaným než s lehkým vozem. Trochu jsme zapracovali na kvalifikacích, protože jsou klíčem k závodu. Doufejme, že auto bude dobré i v závodě. Ušetřili jsme pneumatiky, snad budeme rychlí."

Räikkönen, který byl ve druhé části kvalifikace rychlejší než ve třetí, nepovažuje svůj výsledek za špatný, ale je zklamán, že nebyl rychlejší v klíčových fázích. "Auto se chová dobře, ale nezajel jsem ve správný čas odpovídající kolo. Uvidíme, co se stane zítra," hodnotil stručně svůj výkon.

Vedoucí traťových operací týmu Alan Permane se neobává trvanlivosti pneumatik. "Střední i měkká směs tu i při vysokých teplotách vykazují nízké opotřebení. Je tu určitá možnost deště, je horko, mohou být i bouřky jako v pátek. Jsme připraveni na jakékoliv počasí," věří inženýr a upozorňuje, že rovinka je v Maďarsku na předjíždění krátká i při použití DRS, pokud vůz vepředu nebude mít problémy s pneumatikami či technického rázu.

Doporučujeme

Články odjinud