Lotus vysvětluje své problémy: Zpevnili jsme šasi, teď je o kilo těžší

Po několika dnech mlčení Lotus konečně promluvil. Posíli šasi, aby mělo potřebnou výdrž, a je připraven na poslední testy.
Lotus vysvětluje své problémy: Zpevnili jsme šasi, teď je o kilo těžší

Jamesi, co se stalo E20 v Barceloně minulý týden?
James Allison (technický ředitel): "Do Barcelony jsme přijeli s úplně novým šasi E20-02. V úterý ráno jsme odjeli přípravná kola a poté Romain vyjel z boxů na první jízdu dne. Jakmile se ve svém prvním rychlém kole dotkl brzdového pedálu před první zatáčkou, cítil, že je něco špatně. Řekl nám vysílačkou, že to kolo přeruší a vrátí se do boxů."

Co jste zjistili, když se auto vrátilo do garáže?
JA: "Okamžitě jsme viděli, že máme problém s uchycením horního ramene zavěšení předních kol."

Co vás v tu chvíli napadlo?
JA: "Šasi 02 jsme použili poprvé, takže naše první reakce byla taková, že možná nastaly problémy při výrobě tohoto konkrétního šasi. Rozhodli jsme, že si necháme z Británie do Barcelony přivézt šasi 01, se kterým jsme úspěšně jezdili v Jerezu. Než jsme ho poslali, spustili jsme v Enstonu šetření, abychom zajistili, že nehrozí opakování stejných problémů."

"Naše vyšetřování bohužel dospělo k závěru, že možnost opakování těchto problémů tu je. Pak jsme rozhodli, sice neradi, že test zrušíme a uděláme potřebné změny na obou šasi, než budeme znovu jezdit."

Jak reagovala továrna?
JA: "Byly to intenzivní dny, ale musím říct, že všichni splnili své úkoly bravurně. První den po návratu jsem v továrně promluvil se všemi enstonskými zaměstnanci a jasně jsem jim vysvětlil, co se stalo. Všichni pochopili, že to byla nešťastná situace, ale že ji máme pod kontrolou. Navrhli jsme nové díly, vyrobili je a dali na šasi. Pak jsme úspěšně prošli všemi testy a šasi odcestovalo do Španělska."

Jste si tou opravou jistí?
JA: "Ano."

Znamená to, že je teď šasi těžší než předtím?
JA: "Ano, ale hovoříme tu jen asi o jednom kilogramu, což se dá zvládnout. Na chování nebo výkonnost auta to nebude mít žádné významné dopady."

Muselo šasi znovu projít nárazovými testy?
JA: "Ne, nebylo to zapotřebí."

Které šasi tým použije tento týden?
JA: "Tento týden použijeme šasi 01, zatímco šasi 02 bude odteď náhradní. V současnosti dokončujeme šasi 03, které už bude mít tu úpravu zakomponovanou."

Tým přišel o čtyři dny testů, je to velká ztráta?
JA: "Ztratit čtyři dny testů samozřejmě není ideální. V této fázi roku potřebujeme hromadit kilometry, stejně jako všechny ostatní týmy. Nicméně tu jsou důvody pro to, abychom zůstali optimisty. Zaprvé jsme v Jerezu odjeli mnoho kol bez problémů a vozu jsme dobře porozuměli. Také jsme potřebovali opravit pár drobností, které jsme objevili v Jerezu, a díly na to jsme minulý týden neměli. Ve čtvrtek bude auto jezdit se všemi potřebnými přepracovanými díly. Těšíme se na návrat na trať."

Další článek: Poslední testy v Barceloně: kdo a kdy bude jezdit

17:28 | Klíčové výsledky kvalifikace F2: Cunoda: 1. Mazepin: 2. Shwartzman: 4. Ilott: 9. Schumacher: 18.
17:25 | Schumacher a Nissany kolidovali v kvalifikaci formule 2.
16:58 | Podle Seidla se Sainz testu s Ferrari po Abú Dhabí nemůže zúčastnit. Test je určen pro mladé jezdce. Nakonec sice nastoupí Alonso a zřejmě Buemi a Kubica, ale i tak nebude umožněn start jezdcům, kteří letos závodili.
16:45 | Podle Wolffa to byl v podání Russella dobrý trénink, ale je třeba ho brát s klidem a rezervou. Bottas měl prý problém s autem.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink Russell (54.546)
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10