Lotus vyladil své DRD a poprvé jej použije v závodě

Po téměř roce od svého prvního testu se pasivní systém na snižování odporu vzduchu na zadním křídle dočká závodní premiéry.
Lotus vyladil své DRD a poprvé jej použije v závodě

Lotus pracuje na vývoji DRD již od loňské Velké ceny Německa. Teprve až teď ale inženýři černozlaté stáje dospěli k názoru, že je toto zařízení dostatečně spolehlivé na to, aby mohlo být použito v samotném závodě.  

V průběhu dosavadního víkendu jej na svém voze zkoušel Kimi Räikkönen, a bude to právě finský jezdec, který s ním pojede i v neděli odpoledne. O jeho přínosu ale zatím zcela přesvědčen není.    

“Doufali jsme, že z toho vytěžíme o něco víc, ale uvidíme, jak se to bude chovat zítra. Doufejme, že nám to pomůže se závodní rychlostí,“ podotýká Kimi Räikkönen. “Vždycky chcete od nových dílů víc, ale jsme teď tam, kde jsme, a doufáme, že se posuneme vpřed.“

Na druhu stranu Fin dodává, že jeho nasazením nemá Lotus prakticky co ztratit. Chce-li totiž dohnat své soupeře, musí experimentovat.

“Pokud ty věci nikdy nevyzkoušíme, nikdy se nic nenaučíme a nikdy to nezačneme používat. Opravdu si nemyslím, že bychom tím snad měli nějak moc ztratit, protože když nezkusíme nic nového a nenajdeme tak nějaký čas k dobru, nedostihneme jezdce před námi.“

Zařízení Lotusu funguje na principu kapalného přepínače, který usměrňuje tok vzduchu, jenž proudí skrze otvory umístěné na obou stranách airboxu. To má za následek snížení odporu vzduchu na zadním křídle, díky čemuž vůz dosáhne na rovinkách vyšší rychlosti.

Tým z Enstone se závodním nasazením svého systému dlouho otálel, a to z toho důvodu, že měl problémy s jeho opětovnou deaktivací. Nyní ale, zdá se, tyto potíže již vyřešil.              

Diskuze (30) Další článek: Di Resta vyloučen z kvalifikace, jeho vůz nesplnil hmotnostní limit
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
18. října | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10