Lotus vyladil své DRD a poprvé jej použije v závodě

Po téměř roce od svého prvního testu se pasivní systém na snižování odporu vzduchu na zadním křídle dočká závodní premiéry.
Lotus vyladil své DRD a poprvé jej použije v závodě

Lotus pracuje na vývoji DRD již od loňské Velké ceny Německa. Teprve až teď ale inženýři černozlaté stáje dospěli k názoru, že je toto zařízení dostatečně spolehlivé na to, aby mohlo být použito v samotném závodě.  

V průběhu dosavadního víkendu jej na svém voze zkoušel Kimi Räikkönen, a bude to právě finský jezdec, který s ním pojede i v neděli odpoledne. O jeho přínosu ale zatím zcela přesvědčen není.    

“Doufali jsme, že z toho vytěžíme o něco víc, ale uvidíme, jak se to bude chovat zítra. Doufejme, že nám to pomůže se závodní rychlostí,“ podotýká Kimi Räikkönen. “Vždycky chcete od nových dílů víc, ale jsme teď tam, kde jsme, a doufáme, že se posuneme vpřed.“

Na druhu stranu Fin dodává, že jeho nasazením nemá Lotus prakticky co ztratit. Chce-li totiž dohnat své soupeře, musí experimentovat.

“Pokud ty věci nikdy nevyzkoušíme, nikdy se nic nenaučíme a nikdy to nezačneme používat. Opravdu si nemyslím, že bychom tím snad měli nějak moc ztratit, protože když nezkusíme nic nového a nenajdeme tak nějaký čas k dobru, nedostihneme jezdce před námi.“

Zařízení Lotusu funguje na principu kapalného přepínače, který usměrňuje tok vzduchu, jenž proudí skrze otvory umístěné na obou stranách airboxu. To má za následek snížení odporu vzduchu na zadním křídle, díky čemuž vůz dosáhne na rovinkách vyšší rychlosti.

Tým z Enstone se závodním nasazením svého systému dlouho otálel, a to z toho důvodu, že měl problémy s jeho opětovnou deaktivací. Nyní ale, zdá se, tyto potíže již vyřešil.              

Diskuze (30) Další článek: Di Resta vyloučen z kvalifikace, jeho vůz nesplnil hmotnostní limit
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.