Souboj tří nováčků vyhrál v roce 2010 s konečnou platností Lotus. Získal desáté místo mezi týmy. Jedenáctá je trochu překvapivě Hispania a poslední ze všech stájí skončil Virgin.
Šéf Virginu Richard Branson tedy prohrál sázku s šéfem Lotusu
Tonym Fernandesem a může se těšit na brigádu jako letuška v jeho aeroliniích
Air Asia.
Heikki Kovalainen dojel v Abú Zabí sedmnáctý. Auto
Jarna Trulliho se bohužel rozpadlo čtyři kola před koncem, ale to Fernandesovi
nemohlo pokazit náladu. „Vrátili jsme jméno Lotus do formule 1. Hodně lidí o
tom jen mluvilo, ale my jsme to skutečně udělali. Dokázali jsme odjet 19 závodů
a skončili desátí poté, co jsme měli jen pět měsíců na stavbu auta. Je to důkaz
toho, že i v dnešní moderní době, kde jsou tak důležité peníze a moc, je
možné splnit si sny,“ řekl.
Hispania měla startovací pozici ještě horší než Lotus.
Změnila majitele jen pár týdnů před začátkem sezony a dávala se dohromady těsně
před závodem v Bahrajnu. Šéf týmu Colin Kolles je proto rád už jenom za
to, že jeho auta nabírala postupem času na spolehlivosti. Poslední závod sezony
dojeli Bruno Senna i Christian Klien, předposlední a poslední.
„Všem členům týmu patří dík za to, že dokázali nemožné. Jsme
součástí nejlepší série v motoristickém sportu a máme nakročeno správným
směrem,“ poznamenal Kolles.
Od Virginu dnes dojel do cíle jen Lucas di Grassi na
osmnáctém místě. Timo Glock odstoupil kvůli převodovce. „Mám pocit, že jsem
letos splnil misi. Dělal jsem, co jsem mohl, s tím, co jsem měl. Chyboval
jsem jednou nebo dvakrát za celou sezonu. Myslím, že jsem odvedl mnohem lepší
práci, než by se podle výsledků zdálo,“ zhodnotil di Grassi.