Tým Lotus nepojede první závod sezóny 2011 plně technicky vybaven, bude mít jen nastavitelné zadní křídlo, systém na rekuperaci kinetické energie nikoliv.
Důvod je prostý, Lotus nemá takové zdroje, aby stihl vyvinout, případně integrovat do vozu obě zařízení najednou. KERS odložil, protože odhaduje, že nebude znamenat moc velký přínos.
"Na jedno kolo to není tak velké plus, které by mělo cenu toho vynaloženého úsilí a souvisejících negativ," řekl na téma KERS technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne pro Eastern Daily Express. "Význam má strategický na startech závodů. Ale na začátku roku nebude KERS ta věc, která by nás posunula vpřed."
"Budou to všechny ostatní věci a my jsme se rozhodli na ně soustředit, protože pokud je neuděláme dobře, KERS nebude znamenat rozdíl. Renault podporuje zelené energie a my budeme o KERS usilovat."
Lotus by se měl příští rok zlepšit už jen díky tomu, že bude používat stejný motor a převodovku jako mistři světa, s agregátem Renault spojí převodovku Red Bull. KERS, pokud jej nasadí, bude mít také od Francouzů.
KERS i nastavitelné zadní křídlo zůstávají podle pravidel nepovinné. Zatímco KERS nabídne jezdci asi 80 koní výkonu navíc po dobu šesti sekund v každém kole, nastavitelné zadní křídlo mu navýší maximální rychlost na rovinkách, když bude na soupeře ztrácet méně než sekundu.