Lotus věří, že ve vývoji dokáže udržet krok s největšími týmy

Lotus vyvinul pro letošní sezónu velmi rychlé auto, ale o úspěchu v šampionátu rozhoduje zlepšování v průběhu roku. Enstonští věří, že se jim bude dařit i v této disciplíně.
Lotus věří, že ve vývoji dokáže udržet krok s největšími týmy

V australské kvalifikaci měl Lotus druhý nejrychlejší vůz, což mnohé překvapilo. Jak rychlý je v závodě, jsme se nedozvěděli, protože Grosjean brzy vypadl a Räikkönen se musel probíjet ze zadních pozic.

"Před kvalifikací nikdo pořádně nevěděl, co můžeme očekávat," přiznal šéf týmu Eric Boullier. "Letos jsme měli z testů možná ještě méně spolehlivých informacích (o konkurenci) než v minulých letech. Věděli jsme, že je naše auto rychlé, ale o ostatních jsme neměli tušení. V sobotu přišla úleva, do druhé řady startovního roštu se nedostanete náhodou."

Boullier proto shrnul závodní víkend v Melbourne slovem "hrdost". Teď myslí na Sepang. "To je samozřejmě úplně jiná trať než Albert Park. Nicméně E20 by tam mělo být konkurenceschopné," odhadl. "Jednou z jeho silných stránek je šetrnost k pneumatikám, což může vzhledem k horkému počasí v Malajsii jen pomoct. Myslíme si, že tam dokážeme být konkurenceschopní."

To jsou ale jen první závody sezóny. Aby mohl Lotus i nadále bojovat na předních pozicích, musí předvést velmi dobrý výkon v továrně. Průběžný vývoj je silnou stránkou velkých stájí, jako jsou McLaren, Red Bull a Ferrari.

"Vývoj znamená zdroje a investice," připomněl Boullier. "S podporou Genii Capital víme, že budeme těžit ze silného a spolehlivého zdroje. Udělají vše, co je třeba, aby nám pomohli navrhnout a vyrobit díly, které potřebujeme, abychom se zlepšovali. Genii nevstoupilo do formule 1 proto, aby bylo druhé."

Nezávisle na vůli všech v Enstonu ale zůstává faktem, že rozpočet Lotusu není zdaleka tak velký, jako mají týmy, kterým loni podlehl. "Máte pravdu, ale naše filozofie je, že peníze vám vítězství a šampionáty nekoupí," namítl Boullier.

"Pro nás je formule 1 o šikovnosti a nákladové efektivnosti. E20 je první enstonské auto navržené s pomocí aerodynamického tunelu pro modely v 60procentní velikosti a vylepšeného zázemí CFD (počítačový vývoj). Za pár týdnů bude v provozu náš nový simulátor. Lidé v Enstonu mají nástroje potřebné pro zlepšování a my investujeme tam, kde je to zapotřebí."

Další článek: Zpráva o Concordské dohodě byla stažena, protože rozzlobila týmy

10:33 | Kevin Magnussen by mohl zamířit do americké IMSA...
10:03 | Sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley měl před závodním víkendem v Bahrajnu pozitivní test na COVID-19.
9:07 | Robert Kubica zítra v prvním tréninku nahradí Räikkönena
25. listopadu | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10