Lotus věří, že ve vývoji dokáže udržet krok s největšími týmy

Lotus vyvinul pro letošní sezónu velmi rychlé auto, ale o úspěchu v šampionátu rozhoduje zlepšování v průběhu roku. Enstonští věří, že se jim bude dařit i v této disciplíně.
Lotus věří, že ve vývoji dokáže udržet krok s největšími týmy

V australské kvalifikaci měl Lotus druhý nejrychlejší vůz, což mnohé překvapilo. Jak rychlý je v závodě, jsme se nedozvěděli, protože Grosjean brzy vypadl a Räikkönen se musel probíjet ze zadních pozic.

"Před kvalifikací nikdo pořádně nevěděl, co můžeme očekávat," přiznal šéf týmu Eric Boullier. "Letos jsme měli z testů možná ještě méně spolehlivých informacích (o konkurenci) než v minulých letech. Věděli jsme, že je naše auto rychlé, ale o ostatních jsme neměli tušení. V sobotu přišla úleva, do druhé řady startovního roštu se nedostanete náhodou."

Boullier proto shrnul závodní víkend v Melbourne slovem "hrdost". Teď myslí na Sepang. "To je samozřejmě úplně jiná trať než Albert Park. Nicméně E20 by tam mělo být konkurenceschopné," odhadl. "Jednou z jeho silných stránek je šetrnost k pneumatikám, což může vzhledem k horkému počasí v Malajsii jen pomoct. Myslíme si, že tam dokážeme být konkurenceschopní."

To jsou ale jen první závody sezóny. Aby mohl Lotus i nadále bojovat na předních pozicích, musí předvést velmi dobrý výkon v továrně. Průběžný vývoj je silnou stránkou velkých stájí, jako jsou McLaren, Red Bull a Ferrari.

"Vývoj znamená zdroje a investice," připomněl Boullier. "S podporou Genii Capital víme, že budeme těžit ze silného a spolehlivého zdroje. Udělají vše, co je třeba, aby nám pomohli navrhnout a vyrobit díly, které potřebujeme, abychom se zlepšovali. Genii nevstoupilo do formule 1 proto, aby bylo druhé."

Nezávisle na vůli všech v Enstonu ale zůstává faktem, že rozpočet Lotusu není zdaleka tak velký, jako mají týmy, kterým loni podlehl. "Máte pravdu, ale naše filozofie je, že peníze vám vítězství a šampionáty nekoupí," namítl Boullier.

"Pro nás je formule 1 o šikovnosti a nákladové efektivnosti. E20 je první enstonské auto navržené s pomocí aerodynamického tunelu pro modely v 60procentní velikosti a vylepšeného zázemí CFD (počítačový vývoj). Za pár týdnů bude v provozu náš nový simulátor. Lidé v Enstonu mají nástroje potřebné pro zlepšování a my investujeme tam, kde je to zapotřebí."

Další článek: Zpráva o Concordské dohodě byla stažena, protože rozzlobila týmy