Tým Lotus nasadí do španělské Grand Prix úpravy, které vyvíjí půl roku. Měly by znamenat sekundové zrychlení ve srovnání s posledním závodem v Číně.
"Doufáme, že zrychlíme o více než sekundu," potvrdil Heikki Kovalainen pro Auto Motor und Sport. Návrat do Evropy využijí všechny týmy k nasazení velkých úprav, podle Fina by ale Lotus měl mít větší prostor pro zlepšení než ostatní.
Malajsijská stáj Lotus dostala místo na startovním roštu jako poslední ze všech, vývoj vozu byl proto značně hektický. V mnoha oblastech se technický tým pod vedením Mika Gascoyna rozhodl pro konzervativní řešení, vsadil na jistotu, aby se vyhnul možným problémům v prvních závodech. Monopost T127 tak má zbytečně moc velké chlazení a několik dílů je jen v základní, málo vyvinuté verzi, jako například dvojitý difuzor.
"Balík pro Barcelonu byl šest měsíců v aerodynamickém tunelu," vysvětloval Gascoyne. "Zadní část je užší, otvory bočnic extrémnější, rozvor delší a zadní tlumič je integrovaný do šasi. Naše auto bude alespoň o sekundu rychlejší."
Hlavním konkurentem Lotusu je tým Virgin Racing. Ten by měl v Barceloně konečně mít nádrž, která mu umožní dojet do cíle všech závodů.