Když už není možné odlákat šéfdesignéra Red Bullu Adriana Neweyho přímo, je podle Lotusu dobrou alternativou získat jeho spolupracovníky.
Přesun inženýrů mezi týmy formule 1 je běžným jevem, například o posilování Ferrari jsme psali zde. V konečném důsledku je tedy těžké vyčíslit, kdo více získal nebo ztratil.
Ovšem zatímco o Lotusu (ex Renault) se v posledních měsících hovořilo spíše v souvislosti s odchody důležitých lidí (např. Bob Bell zamířil do Mercedesu), šéf týmu Eric Boullier odmítá, že by továrna v Enstonu jen ztrácela. "Přilákali jsme klíčové lidi z Mercedesu, Red Bullu a Ferrari," uvedl pro Autosport.
Nejlepší vozy posledních let staví Red Bull, a tak jsou terčem zájmu především jeho lidé. Ústřední postavou mistrů světa je Adrian Newey, o nějž se otevřeně zajímalo i Ferrari. Úspěšný šéfdesignér ale zatím nemá v plánu měnit působiště. Konkurence proto volí jinou strategii.
"U Red Bullu Racing jsou dnes cenní lidé, kteří pracují s Adrianem Neweym a kteří jsou velmi cenní pro nás, protože se touží v práci osamostatnit a povýšit. My tyto lidi musíme získat," řekl Boullier. "Budujeme tým, který má do dvou až tří let vyhrávat a být dlouhodobě top týmem."
"Občas je dobré získat velké jméno, ale pokud vám jde o středně až dlouhodobý horizont, potřebujete mladíky, kteří mají dost zkušeností, pracovali s těmi nejlepšími a vědí, o čem mluví. A tito lidé se budou velmi dobře rozvíjet ve svém novém prostředí, hlavně v tom našem."
Pro Lotus bylo těžké udržet si důležité lidi, protože po přechodu týmu od automobilky Renault pod nového majitele přišlo období nejistoty. O týmu se spekulovalo, že mu docházejí finance, což vyvolalo nervozitu a usnadnilo práci konkurenci při přetahování mozků.
Neodešla ale zdaleka všechna velká jména, zůstali James Allison (technický ředitel) a Alan Permane (závodní ředitel), kteří mají ve formuli 1 velmi dobrou reputaci.
"Jejich telefony asi občas hodně vyzváněly, ale James a Alan jsou lidé s velkými zkušenostmi," komentoval Boullier. "Vědí, kdo jsme a kam směřujeme, a věří nám. Ta revoluce, kterou jsme si prošli, byla velkým šokem. A přechod od automobilky a odlišného stylu vedení Briatoreho na zcela nový revolucí je."
"Ale teď čím dál více dokazujeme svoji důvěryhodnost, i když byl loňský rok těžký. Něco budujeme. James a Alan to pochopili a věří nám. A my také hodně důvěřujeme jim v jejich práci."
Součástí posilování Lotusu bylo navýšení počtu zaměstnanců ze 490 na 515, vylepšení aerodynamického tunelu, výstavba nového simulátoru a v neposlední řadě angažování Kimiho Räikkönena.