Lotus touží po spolupracovnících Adriana Neweyho

Když už není možné odlákat šéfdesignéra Red Bullu Adriana Neweyho přímo, je podle Lotusu dobrou alternativou získat jeho spolupracovníky.
Lotus touží po spolupracovnících Adriana Neweyho

Přesun inženýrů mezi týmy formule 1 je běžným jevem, například o posilování Ferrari jsme psali zde. V konečném důsledku je tedy těžké vyčíslit, kdo více získal nebo ztratil.

Ovšem zatímco o Lotusu (ex Renault) se v posledních měsících hovořilo spíše v souvislosti s odchody důležitých lidí (např. Bob Bell zamířil do Mercedesu), šéf týmu Eric Boullier odmítá, že by továrna v Enstonu jen ztrácela. "Přilákali jsme klíčové lidi z Mercedesu, Red Bullu a Ferrari," uvedl pro Autosport.

Nejlepší vozy posledních let staví Red Bull, a tak jsou terčem zájmu především jeho lidé. Ústřední postavou mistrů světa je Adrian Newey, o nějž se otevřeně zajímalo i Ferrari. Úspěšný šéfdesignér ale zatím nemá v plánu měnit působiště. Konkurence proto volí jinou strategii.

"U Red Bullu Racing jsou dnes cenní lidé, kteří pracují s Adrianem Neweym a kteří jsou velmi cenní pro nás, protože se touží v práci osamostatnit a povýšit. My tyto lidi musíme získat," řekl Boullier. "Budujeme tým, který má do dvou až tří let vyhrávat a být dlouhodobě top týmem."

"Občas je dobré získat velké jméno, ale pokud vám jde o středně až dlouhodobý horizont, potřebujete mladíky, kteří mají dost zkušeností, pracovali s těmi nejlepšími a vědí, o čem mluví. A tito lidé se budou velmi dobře rozvíjet ve svém novém prostředí, hlavně v tom našem."

Pro Lotus bylo těžké udržet si důležité lidi, protože po přechodu týmu od automobilky Renault pod nového majitele přišlo období nejistoty. O týmu se spekulovalo, že mu docházejí finance, což vyvolalo nervozitu a usnadnilo práci konkurenci při přetahování mozků.

Neodešla ale zdaleka všechna velká jména, zůstali James Allison (technický ředitel) a Alan Permane (závodní ředitel), kteří mají ve formuli 1 velmi dobrou reputaci.

"Jejich telefony asi občas hodně vyzváněly, ale James a Alan jsou lidé s velkými zkušenostmi," komentoval Boullier. "Vědí, kdo jsme a kam směřujeme, a věří nám. Ta revoluce, kterou jsme si prošli, byla velkým šokem. A přechod od automobilky a odlišného stylu vedení Briatoreho na zcela nový revolucí je."

"Ale teď čím dál více dokazujeme svoji důvěryhodnost, i když byl loňský rok těžký. Něco budujeme. James a Alan to pochopili a věří nám. A my také hodně důvěřujeme jim v jejich práci."

Součástí posilování Lotusu bylo navýšení počtu zaměstnanců ze 490 na 515, vylepšení aerodynamického tunelu, výstavba nového simulátoru a v neposlední řadě angažování Kimiho Räikkönena.

Další článek: Technická pravidla 2012 přinášejí omezení pro řazení a motory

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10