Lotus testuje v Hockenheimu dvojité DRS

Lotus testuje v Hockenheimu dvojité DRS

Týmu Lotus využil mezeru v pravidlech a stejně jako Mercedes vybavil své zadní křídlo obdobou F-průduchu, jehož cílem je zvyšovat maximální rychlost na rovinkách.

S tak zvaným dvojitým DRS přišel letos Mercedes. Když jeho jezdci aktivují DRS a sklopí horní díl zadního křídla, otevřou se tím díry na vnitřní straně bočnic křídla, které nasávají vzduch a posílají ho do spodní části předního křídla. Tím dochází k ovlivnění toku vzduchu pod vozem takovým způsobem, že se snižuje odpor vzduchu a zvyšuje maximální rychlost vozu.

Kvůli tomu, že pasivně těží z aktivace DRS, je tento systém přínosný především v kvalifikacích. A právě v těch potřebuje zrychlit Lotus. Také proto přišel s vlastní verzí dvojitého DRS a testuje ji v Hockenheimu.

V prvním volném tréninku novinku dostal na vůz jen Kimi Räikkönen a technici týmu před garáží pečlivě brání kamerám v natáčení, aby minimalizovali počet záběrů této novinky. Jak přesně systém Lotusu funguje, není známé, ale má se za to, že trochu jinak než řešení Mercedesu. Vzduch nasátý F-průduchem zřejmě není posílán na přední křídlo, ale je využíván pro snížení odporu zadního křídla. Ale zatím jsou to jen dohady.

Doporučujeme

Články odjinud