Lotus testuje model svého vozu a buduje závodní tým

Mezi nováčky přišel jako poslední, ale chce z nich být nejlepší.
Malajský tým Lotus získal místo na startovním roštu 2010 díky odchodu automobilky BMW, takže s přípravami začal později než konkurenční Manor, Campos a USF1.

Vývoj vozu úspěšně pokračuje, ale před sebou má tým další náročné úkoly. Především musí angažovat nové zaměstnance.

"Nemůžeme popřít, že jsme na párty dorazili pozdě, ale od doby, kdy bylo naše místo potvrzeno v září, jsme už dobře pokročili," řekl technický ředitel Mike Gascoyne.

"Model vozu je už testován v aerodynamickém tunelu, právě jsme postavili naše první šasi a nos auta prochází svými prvními nárazovými testy. Ale ještě nás do začátku sezóny čeká nabírání mnoha lidí."

"Výzvou není jen vyvinout vůz, ale také musíme vybudovat celý závodní tým, což není malý úkol."

Celkově chce Lotus zaplnit 225 nových míst a nouzi o zájemce nemá, obdržel již více než 6500 žádostí. Většinou se jedná o malajské inženýry, kteří pracují v zahraničí. Podle šéfa týmu Tonyho Fernandese jsou dokonce ochotní pracovat za nižší mzdu, což pomůže ušetřit náklady.

Cíle pro první sezónu má Lotus stejné jako všichni ostatní nováčci. Vymezovat se bude zpočátku právě vůči nim.

"Naším prvním cílem je být nejlepší z nových týmů a chce se mi věřit, že už jsme na cestě za tímto cílem," uvedl Gascoyne. "Musíme být realisté, ale naším cílem bude v roce 2010 vést skupinu nováčků a neustále snižovat ztrátu na etablované týmy."

Základní rozpočet týmu Lotus činí 50 miliónů dolarů. Tony Fernandes přiznal, že další finanční prostředky bude shánět i u sponzorů z malajské státní sféry, v hledáčku má především národní ropnou společnost Petronas.

"Současné ekonomické trendy donutily všechna odvětví k přehodnocení svých přístupů. Všechny týmy formule 1 a automobilky podnikly v uplynulých letech kroky ke snížení svých rozpočtů," konstatoval Gascoyne.

"Výsledek tohoto úsilí umožní novým nezávislým týmům vstoupit do tohoto sportu, nezávisle na politováníhodných rozhodnutích některých automobilek. Přizpůsobení se proměnlivým podmínkám je klíčové pro dlouhodobé přežití. A to je podle mě ten typ evolučního procesu, kterým si v tuto chvíli prochází formule 1."
Další článek: FIA odmítla Briatoreho tvrzení o osobní mstě Maxe Mosleyho

27. února | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.