Trullimu odcházely gumy, Kovalainenovi hydraulika, d´Ambrosio si hezky zazávodil, Glock vůbec neodstartoval, Kartykejan se cítí čím dál pohodlněji, Liuzzi měl problémy s předními pneumatikami.
Lotus
Britsko-malajsijský tým splnil cíl, oba piloti dojeli Velkou cenu Turecka před před jezdci Virginu a HRT. Jarno Trulli skončil v Istanbul Parku osmnáctý. "Měl jsem
dobrý start, ale v první zatáčce jsem byl zblokován a svého startu
nemohl plně využít. Pak jsmě změnili naši strategii na tři zastávky, což fungovalo
docela dobře. Přesto výsledek neodráží zlepšení naší výkonnosti,"
hodnotil Ital, který věří, že s vylepšeními plánovanými na Barcelonu, může Team
Lotus bojovat se středem pole. Heikki Kovalainen dojel o příčku za týmovým
kolegou. "Měl jsem mechanické problémy a únik kapaliny v hydraulice, což ovlivnilo
systém nastavitelného zadního křídla," přiznal Fin, kterému moc nefungovala ani
strategie původně plánovaná na dvě zastávky. "Hlavním cílem bylo dojet s oběma
auty." Šéf týmu Tony Fernandes vyjádřil spokojenost nad průběžným zlepšováním týmu
v souladu s plánem. Technický ředitel Mike Gascoyne vysvětlil, že vinou
Kovalainenových problémů musel tým na dálku překonfigurovat diferenciál a spojku.
"Jinak jsme mohli na trati porazit Maldonada," věří. "Jarno jel dobře, ale měl
problémy s pneumatikami, musíme zjistit proč."
Virgin
Do závodu nakonec nastoupil jen Jérôme d’Ambrosio a připsal si dvacátou příčku.
"Byl to pro mě dobrý závod. Byl jsem rychlejší než vozy HRT. Na začátku jsem
bojoval s lotusy, ale neudržel se jich," vzpomínal Belgičan, který pošetřil pneumatiky a do boxů nakonec zamířil jen dvakrát. Timo Glock měl cestou
na start problémy s pátým rychlostním stupněm. Přes veškeré úsilí týmu se
nepodařilo dostat vůz do závodu. "Myslím, že jsme během víkendu udělali pokrok, ale
pořád je před námi dost práce. Zůstáváme soustředěni a díváme se směrem ke
Španělsku. Představíme novou podlahu a výfukový systém, což by nám mělo trochu víc
pomoci," věří Němec.
HRT
Jezdci španělského týmu se seřadili na samém konci závodního pole. Jedenadvacátý
Narajn Kartykejan je rád, že se mu podařilo dokončit druhý závod ze tří. "Každým
kolem se ve voze cítím lépe. Nedokázal jsem udržet vůz Virgin za sebou, podíváme se, proč jsme byli pomalejší," zdůraznil Ind. Hned za ním dojel Vitantonio
Liuzzi. "Do kvalifikace to byl pozitivní víkend. Ukázali jsme zlepšení. Musíme
zjistit, co jsme udělali špatně v závodě. Měli jsme problémy s předními
pneumatikami. Je třeba na tom zapracovat, aby se nám to v Barceloně nestalo znovu,"
vysvětlil Ital, který navíc ztratil matici od kola a musel do boxů neplánovaně ještě jednou.
"Přesto jsme mohli dosáhnout lepšího výsledku," myslí si šéf týmu Colin Kolles.
Španělská stáj chystá na domácí závod určitá vylepšení, od kterých si v týmu
hodně slibují.