Lotus splnil cíl, Virgin startoval s jedním vozem, HRT si pohoršil

Trullimu odcházely gumy, Kovalainenovi hydraulika, d´Ambrosio si hezky zazávodil, Glock vůbec neodstartoval, Kartykejan se cítí čím dál pohodlněji, Liuzzi měl problémy s předními pneumatikami.
Lotus splnil cíl, Virgin startoval s jedním vozem, HRT si pohoršil

Lotus
Britsko-malajsijský tým splnil cíl, oba piloti dojeli Velkou cenu Turecka před před jezdci Virginu a HRT. Jarno Trulli skončil v Istanbul Parku osmnáctý. "Měl jsem dobrý start, ale v první zatáčce jsem byl zblokován a svého startu nemohl plně využít. Pak jsmě změnili naši strategii na tři zastávky, což fungovalo docela dobře. Přesto výsledek neodráží zlepšení naší výkonnosti," hodnotil Ital, který věří, že s vylepšeními plánovanými na Barcelonu, může Team Lotus bojovat se středem pole. Heikki Kovalainen dojel o příčku za týmovým kolegou. "Měl jsem mechanické problémy a únik kapaliny v hydraulice, což ovlivnilo systém nastavitelného zadního křídla," přiznal Fin, kterému moc nefungovala ani strategie původně plánovaná na dvě zastávky. "Hlavním cílem bylo dojet s oběma auty." Šéf týmu Tony Fernandes vyjádřil spokojenost nad průběžným zlepšováním týmu v souladu s plánem. Technický ředitel Mike Gascoyne vysvětlil, že vinou Kovalainenových problémů musel tým na dálku překonfigurovat diferenciál a spojku. "Jinak jsme mohli na trati porazit Maldonada," věří. "Jarno jel dobře, ale měl problémy s pneumatikami, musíme zjistit proč."

Virgin
Do závodu nakonec nastoupil jen Jérôme d’Ambrosio a připsal si dvacátou příčku. "Byl to pro mě dobrý závod. Byl jsem rychlejší než vozy HRT. Na začátku jsem bojoval s lotusy, ale neudržel se jich," vzpomínal Belgičan, který pošetřil pneumatiky a do boxů nakonec zamířil jen dvakrát. Timo Glock měl cestou na start problémy s pátým rychlostním stupněm. Přes veškeré úsilí týmu se nepodařilo dostat vůz do závodu. "Myslím, že jsme během víkendu udělali pokrok, ale pořád je před námi dost práce. Zůstáváme soustředěni a díváme se směrem ke Španělsku. Představíme novou podlahu a výfukový systém, což by nám mělo trochu víc pomoci," věří Němec.

HRT
Jezdci španělského týmu se seřadili na samém konci závodního pole. Jedenadvacátý Narajn Kartykejan je rád, že se mu podařilo dokončit druhý závod ze tří. "Každým kolem se ve voze cítím lépe. Nedokázal jsem udržet vůz Virgin za sebou, podíváme se, proč jsme byli pomalejší," zdůraznil Ind. Hned za ním dojel Vitantonio Liuzzi. "Do kvalifikace to byl pozitivní víkend. Ukázali jsme zlepšení. Musíme zjistit, co jsme udělali špatně v závodě. Měli jsme problémy s předními pneumatikami. Je třeba na tom zapracovat, aby se nám to v Barceloně nestalo znovu," vysvětlil Ital, který navíc ztratil matici od kola a musel do boxů neplánovaně ještě jednou. "Přesto jsme mohli dosáhnout lepšího výsledku," myslí si šéf týmu Colin Kolles. Španělská stáj chystá na domácí závod určitá vylepšení, od kterých si v týmu hodně slibují.

Další článek: Střed pole: Do desítky se dostali Heidfeld, Petrov, Buemi a Kobajaši

24. ledna | 17. února bychom mohli vidět nové zbarvení Williamsu. Vůz až v den testů... podobně by na tom mohl být Haas. Oficiálně to ale potvrzeno nebylo.
23. ledna | Red Bull prodloužil spolupráci se společností ExxonMobil jako dodavatelem paliv, maziv a technologickým partnerem.
22. ledna | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
22. ledna | Racing Point představí svůj vůz 17. února.