Od Grand Prix Evropy budou inženýři Lotusu disponovat vylepšeným pracovním prostředím, ale těšit se z něj budou jen na starém kontinentě.
Evropské závody jsou ve formuli 1 charakteristické tím, že si na ně týmy vozí své velké motorhomy. Lotus k tomu svému od Valencie přidá tak zvanou Závodní základnu.
"Závodní základna je přímou náhradou za dva týmové kamióny, které dříve poskytovaly přístřeší všem našim inženýrům a týmovému vybavení během závodních víkendů," vysvětloval manažer týmu Paul Seaby. "Tým tráví během každé Grand Prix obrovské množství času v kanceláři, takže hlavním cílem tohoto projektu je mu poskytnout více prostoru a lepší pracovní prostředí."
Nová konstrukce je dvoupatrová. Nahoře jsou kanceláře inženýrů, místnosti pro jednání a terasa. V přízemí jsou náhradní díly, místo pro kompozitní materiály, otevřený sklad pneumatik a podpora IT. Lotus si díky tomu uvolní nemálo místa v garážích.
Závodní základnu bude převážet z okruhu na okruh celkem šest kamiónů, které ale nebudou zůstávat v paddocku. "Lidé od motorhomu budou mít na starost výstavbu na každém závodě, je to další úkol do jejich nabitého programu, protože budou stavět motorhome a toto nové zařízení," poznamenal Seaby.
"Naštěstí se to dává dohromady velmi efektivně, doba výstavby je asi osm hodin, což je celkem působivé, když si uvědomíte, že tato konstrukce poskytne přístřeší dvaceti členům týmu a jejich vybavení!"
Závodní základna poskytne Lotusu nejen více místa, ale také více pohodlí, protože je plně klimatizována a vybavena tak, aby dokázala čelit všem rozmarům počasí. V Enstonu začali s její konstrukcí už loni v srpnu.