Vedení týmu se nelíbila neochota Räikkönena uposlechnout příkaz, což vyústilo ve vulgární výměnu slov mezi ním a inženýrem Alanem Permanem.
Kimi Räikkönen je na odchodu z Lotusu a spekuluje se o tom, že vztahy s jeho současným zaměstnavatelem klesly na bod mrazu. Napovídala by tomu i situace z konce dnešní Velké ceny Indie. Kimi Räikkönen se pokoušel dojet na značně opotřebovaných pneumatikách do cíle. Jeho obutí však bylo v tak zuboženém stavu, že oproti soupeřům ztrácel i dvě sekundy na kolo.
Na finskou superstar se dotahoval také Romain Grosjean, který si brousil zuby na pódiové umístění. Tým se rozhodl mu vyhovět, vyhnout se potenciálně nebezpečné situaci, a Räikkönenovi nařídil, aby Grosjeana pustil před sebe. Räikkönen nechtěl prodat svou kůži lacino, a mezi oběma jezdci došlo k tvrdému souboji. Rádiová komunikace obsahovala i velmi vyhrocené výroky ze strany Räikkönena a provozního šéfa Lotusu Alana Permana. Ten svému svěřenci řekl: "Kimi, uhni k**** z cesty!" Räikkönenovi se tento urgentní příkaz vůbec nezamlouval, a oplatil rovněž nevybíravě: "Neřvi na mě, k****! Uvolním cestu, až se naskytne šance, ale ne v rychlé zatáčce!" Cenzurovaný záznam je běžně ke zhlédnutí na internetu.
Šéfu týmu Éricu Boullierovi se samozřejmě kontroverzní situace nezamlouvá a hodlá ji rozebrat s oběma jezdci v Abú Zabí.
"Mohou mezi sebou volně závodit. Řekněme ale, že je pravdou, že jsme počítali s trochu snadnějším manévrem. Nikdy vás nemůže těšit, když vidíte své dva vozy bojovat, načež se jeden z nich dostane mimo trať. S oběma si v Abú Zabí promluvím. Snažíme se, aby oba kluci podávali dobré výsledky. Vždy ale musíte myslet na to, že za vaší prací stojí tým. Vždy je potřeba myslet na tým.
Kdyby se Kimimu nezačaly rozpadat pneumatiky, byl by na stupních vítězů. Normální je, že je necháváme závodit, ale pneumatiky se drolily, a tak jsme se Kimimu snažili zachránit co největší počet bodů. Báli jsme se, aby pneu nezačaly degradovat i v případě Romaina. Také panovaly obavy ohledně jeho motoru. Museli jsme vše povypínat, abychom zajistili, že bez problémů dojede bez cíle.
Byla to hodně stresová situace, což se ne vždy snadno zvládá. Kimi je závodník. Bojuje se všemi, což chápu. Závodíte ale za podmínek, které jsou k tomu vhodné. Když vám zpomalují pneumatiky a ztrácíte dvě sekundy na kolo, je lepší, když nevytváříte žádné drama," řekl k situaci Boullier.