Lotus se v současnosti vidí na třetím místě za McLarenem a Red Bullem

I když první dva závody sezóny neposkytly komplexní obrázek startovního pole, Lotus věří, že dokáže bojovat s těmi nejlepšími.
Lotus se v současnosti vidí na třetím místě za McLarenem a Red Bullem

Lotus potkalo v úvodu sezóny několik nezdarů doplněných smůlou. Romain Grosjean v obou závodech vypadl po pár kolech, zatímco Räikkönen startoval kvůli různým problémům nejlépe desátý. Žádných mimořádných výsledků tým proto zatím nedosáhl.

"Bylo by hezké mít přímočarý závod bez penalizací a nehod Romaina po pár zatáčkách," povzdechl si závodní šéfinženýr týmu Alan Permane v rozhovoru pro Autosport. "Myslím, že McLaren a Red Bull jsou vpředu a my hned za nimi."

Výčet top týmů sice není kompletní, ale Permane se domnívá, že ty ostatní dva jsou v současnosti horší. "Vím, že byl Mercedes v Malajsii na roštu třetí, ale jejich závodní rychlost není nic mimořádného," řekl a k maranellským soupeřům dodal. "I když Ferrari odvedlo v malajsijském závodě skvělou práci, tak pokud se budou kvalifikovat na 10. nebo 12. místě, zatímco my na třetím a pátém se sekundovým náskokem, tak se nic nezmění."

Lotus si na druhé straně nedělá iluze a ví, že udržet si takovou pozici bude velmi těžké, zvlášť vůči Ferrari. "Zlepšení jim nebude trvat dlouho a vrhnou do toho vše, ale my připravujeme také nové věci," ujistil Permane.

"Bude to dobrá bitva. Účast v závodu ve vývoji s Red Bullem a McLarenem, což jsou skutečně velcí kluci, znamená, že do toho budeme muset dát vše, co máme, abychom se jich udrželi."

Starost by Lotusu ovšem nemusely dělat jen top týmy, v dobrém světle se v prvních závodech ukázal také Sauber. Permane ovšem míní, že je dobrá nedělní rychlost Švýcarů vykoupena kvalifikacemi.

"Není pochyb o tom, že v závodním režimu mají velmi rychlé auto," uznal. "Ale v kvalifikacích tak dobří nejsou. Možná to je kvůli tomu, že jsou velmi šetrní k pneumatikám a nedokáží je dostat na provozní teplotu v prvním kvalifikačním kole. V druhém kole pneumatiky už nepodají maximální výkon, takže jim nefungují pořádně."

"Tyto vlastnosti jim pomohou v závodě, protože budou mít nižší opotřebení a nižší teploty než ostatní. Tak by to mohlo být. Ale když se za normální situace kvalifikujete vpředu a máte rychlost, ujedete jim a oni uvíznou ve středu pole. Radši budu mít auto, které teď máme my, i když Sauber vypadá v závodním režimu silně."

Další článek: Týmy čekají v Šanghaji vyjádření FIA o F-průduchu Mercedesu

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00