I když první dva závody sezóny neposkytly komplexní obrázek startovního pole, Lotus věří, že dokáže bojovat s těmi nejlepšími.
Lotus potkalo v úvodu sezóny několik nezdarů doplněných smůlou. Romain Grosjean v obou závodech vypadl po pár kolech, zatímco Räikkönen startoval kvůli různým problémům nejlépe desátý. Žádných mimořádných výsledků tým proto zatím nedosáhl.
"Bylo by hezké mít přímočarý závod bez penalizací a nehod Romaina po pár zatáčkách," povzdechl si závodní šéfinženýr týmu Alan Permane v rozhovoru pro Autosport. "Myslím, že McLaren a Red Bull jsou vpředu a my hned za nimi."
Výčet top týmů sice není kompletní, ale Permane se domnívá, že ty ostatní dva jsou v současnosti horší. "Vím, že byl Mercedes v Malajsii na roštu třetí, ale jejich závodní rychlost není nic mimořádného," řekl a k maranellským soupeřům dodal. "I když Ferrari odvedlo v malajsijském závodě skvělou práci, tak pokud se budou kvalifikovat na 10. nebo 12. místě, zatímco my na třetím a pátém se sekundovým náskokem, tak se nic nezmění."
Lotus si na druhé straně nedělá iluze a ví, že udržet si takovou pozici bude velmi těžké, zvlášť vůči Ferrari. "Zlepšení jim nebude trvat dlouho a vrhnou do toho vše, ale my připravujeme také nové věci," ujistil Permane.
"Bude to dobrá bitva. Účast v závodu ve vývoji s Red Bullem a McLarenem, což jsou skutečně velcí kluci, znamená, že do toho budeme muset dát vše, co máme, abychom se jich udrželi."
Starost by Lotusu ovšem nemusely dělat jen top týmy, v dobrém světle se v prvních závodech ukázal také Sauber. Permane ovšem míní, že je dobrá nedělní rychlost Švýcarů vykoupena kvalifikacemi.
"Není pochyb o tom, že v závodním režimu mají velmi rychlé auto," uznal. "Ale v kvalifikacích tak dobří nejsou. Možná to je kvůli tomu, že jsou velmi šetrní k pneumatikám a nedokáží je dostat na provozní teplotu v prvním kvalifikačním kole. V druhém kole pneumatiky už nepodají maximální výkon, takže jim nefungují pořádně."
"Tyto vlastnosti jim pomohou v závodě, protože budou mít nižší opotřebení a nižší teploty než ostatní. Tak by to mohlo být. Ale když se za normální situace kvalifikujete vpředu a máte rychlost, ujedete jim a oni uvíznou ve středu pole. Radši budu mít auto, které teď máme my, i když Sauber vypadá v závodním režimu silně."