Nevyhrál ani jeden závod, přesto se Lotus drží na předních pozicích obou šampionátů. Až po přestávce nasadí své dvojité DRS, může získat rozhodující výhodu.
Lotus předváděl dobrou formu už v zimních testech a v první polovině sezóny byl výkonnostně jedním z nejkonzistentnějších týmů. Vytoužená výhra v Grand Prix mu stále uniká, ale jeho jezdci stáli na stupních vítězů už osmkrát.
A nejen protože získal v posledních pěti závodech nejvíc bodů ze všech týmů, začal být považován za kandidáta na titul. "Myslím, že Lotus nezískal tolik bodů, kolik mohl," připomněl rezervy soupeřů šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Také se zdá, že jsou velmi šetrní k pneumatikám, v druhé polovině sezóny budou velmi dobrým týmem."
Lotus je v současnosti v šampionátu týmů třetí se ztrátou jediného bodu na druhý McLaren. Od vedoucího Red Bullu ho dělí 54 bodů. "Jejich auto je rychlé celý rok a mají dva dobré jezdce, Kimi je faktorem v šampionátu jezdců," uznal šéf úřadujících mistrů Christian Horner. "Na Lewise ztrácí jen jeden bod, takže by bylo pošetilé teď podceňovat jakéhokoliv soupeře, do konce zbývá ještě hodně času."
Enstonský tým je se svým monopostem E20 nebezpečný už v současné formě. Podařilo se mu zlepšit kvalifikace, a proto je nutné s ním pravidelně počítat v bojích o vítězství v závodech.
Jenomže to není všechno. Lotus totiž zatím jako jediný tým zkopíroval, či spíše se nechal inspirovat dvojitým DRS Mercedesu a postavil si obdobné řešení. Přitom očekávat něco podobného se dalo spíš u velké trojky - Red Bull, McLaren, Ferrari. Že do něčeho takového investoval Lotus, který nemá takové prostředky a zázemí jako zmínění konkurenti, ukazuje, jak vážně to se soutěžením myslí.
Dvojité DRS Lotus zatím jen testoval, a pokud půjde vše podle plánu, do závodu by ho měl nasadit v Belgii. Jak jeho systém funguje, zatím nikdo přesně neví, ale podle jedné z teorií dokáže navyšovat maximální rychlost o 6 až 7 km/h při zavřeném DRS.
To by znamenalo obrovskou výhodu, protože řešení Mercedesu pracuje jen při otevřeném DRS, tudíž přínosy má hlavně v kvalifikacích. Ale i to by Lotusu významně pomohlo. Ať už bude systém na E20 pracovat tak či onak, pokud bude fungovat podle očekávání, první vítězství v závodě by mohlo být jen začátkem velmi dobré druhé poloviny sezóny.