Lotus se rozešel s Fernandesem kvůli penězům a pravomocím

Ze skupiny Lotus zaznívají rozporuplné ohlasy o důvodech rozchodu s týmem Tonyho Fernandese. Nakonec nešlo o výsledky, ale o peníze a rozhodování.
Lotus se rozešel s Fernandesem kvůli penězům a pravomocím

Poradce automobilky Proton Mahathir Mohamad minulý týden prohlásil, že se skupina Lotus rozhodla spojit s Renaultem, protože Tony Fernandes měl se svojí stájí Lotus Racing špatné výsledky. Šéf skupiny Lotus Dany Bahar ale říká, že se obě strany nemusely rozejít.

"Pokud by cena byla správná a některé podmínky realističtější, tak věřím, že by to byla správná cesta. Neměli jsme strach ze spojení s panem Fernandesem, ale jak jsem řekl, Lotus dělá byznys jistým způsobem, jde o zapojení, a ne jen sponzorství," uvedl Bahar.

"Musíme být zapojení do řízení. Musíme spolurozhodovat. Také budeme zajišťovat finance, což je v pořádku, ale nemůžeme tu být jen jako sponzor, který by vypisoval šeky a vše ostatní by dělal někdo jiný. To neuděláme nikdy."

Automobilka Lotus bude od příští sezóny působit ve formuli 1 jako sponzor a spolumajitel týmu Renault, takže se na managementu bude podílet od začátku. Je možné, že se časem stane majoritním vlastníkem stáje z Enstonu, ale to teprve ukáže čas.

"Zatím to zůstane v příštích dvou letech tak, jak to je," uvedl Bahar. "Co přinese budoucnost a možná také nová Concordská dohoda, to se uvidí. Ale v tuto chvíli budeme působit jako sponzor, přičemž máme vliv jako spolumajitel. A to nám vyhovuje."

Bahar potvrdil, že si Lotus uvědomuje, že bude tým laickou i odbornou veřejností pravděpodobně nazýván i nadále jen Renault. Důvodem je skutečnost, že Lotus je u Renaultu zatím jen jako sponzor a navíc si tuto britskou značku spojili fanoušci s týmem Tonyho Fernandese. Kompletní přejmenování Renaultu na Lotus by mělo negativní následky pro celý tým, protože by ztratil nárok na odměny za umístění v šampionátu, z hlediska pravidel by se totiž jednalo o novou stáj.

Kromě toho, že dlouhodobým cílem Lotusu je převzít kontrolu nad týmem Renault, Bahar naznačil, že by si britská automobilka vlastněná Malajsijci mohla také vyrábět vlastní motor F1.

Nejdřív se ale Lotus soustředí na nejbližší budoucnost. I když Bahar dříve řekl, že nevidí problém v účasti čtyř vozů Lotus v šampionátu, nyní dodává, že nevěří, že se tak stane.

"Doufám, že se obě strany dohodnou, protože jsou obě z Malajsie," řekl. "Prostě doufám, že se najde řešení. Pokud se řešení nenajde, pak je cesta jasná. Jsou tu soudy a ty tu záležitost vyřeší. Teď to není v našich rukou."

Další článek: Britských novinářů je mi líto, asi nejsou šťastní, říká Alonso

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00