Technický šéf Lotusu Nick Chester si myslel, že ve startovním poli uvidí víc dvojitých nosů, jako má monopost jeho stáje E22.
Na letošní vozech se objevilo několik různých řešení nosů, ale žádný se nepodobá tomu, které vymysleli v Enstonu.
"Ano, svým způsobem," odpověděl Chester na otázku, zda ho překvapilo, že nikdo neokopíroval dvojitý nos.
Z Lotusu odešlo loni několik předních technických pracovníků, takže konkurence věděla, jak bude E22 vypadat.
"Vím, že některé týmy měly to štěstí, že o tom věděly celkem brzy, a já jsem si myslel, že by jeden nebo dva týmy možná mohly ten nápad vyzkoušet a vyvíjet ho," přiznal Chester.
"Na tomto nose je těžký strukturální vývoj, aby vydržel nárazový test. Samozřejmě je to jiná struktura než u standardního nosu, spokojení jsme byli a nárazovými testy prošli až po několika verzích."
Výkonnost na trati zatím odpovídá simulacím z továrny, takže Lotus nemá důvod svůj nos měnit. Technický ředitel Ferrari James Allison už před časem prohlásil, že řešení nosu podle něj není z hlediska výkonnosti klíčové, existuje několik efektivních tvarů.