Lotus se celkově zlepšil, ovšem není to jen zásluha výfuků

Kimi Räikkönen se možné penalizace za ignorování žlutých vlajek neobával. Komisaři mu nakonec dali zadarmo a Fin tak odstartuje z pátého místa.
Lotus se celkově zlepšil, ovšem není to jen zásluha výfuků

Pro Räikkönena se jedná o nejlepší kvalifikační umístění od jemu zaslíbené Velké ceny Belgie. Lotus do Koreje přivezl technická vylepšení včetně výfuků využívajících Coandův efekt.

"Je dobré být na roštu výš. V posledním závodě jsme na tom mohli být stejně, ale dostal jsem smyk. Lepší kvalifikace nám pomůže v závodě. Pro start je to lepší a bezpečnější pozice. Hlavně je ale dobré, že naše časy jsou blíže nejrychlejším vozům. Nyní myslím, že máme větší šanci získat větší počet bodů. Dnes jsme byli celkově lepší. Výfuky se nezměnily. Při žlutých vlajkách jsem zpomalil. Je to normální. V dalším kole jsem tím místem projel s použitými pneumatikami rychleji," řekl Räikkönen, stále třetí muž průběžného hodnocení šampionátu.

 Romain Grosjean s kvalifikací příliš spokojen není. Na svého kolegu ztratil přes tři desetiny, navíc oba lotusy dělí Felipe Massa. Francouzský jezdec měl problémy s pneumatikami, fakt, že Räikkönen měl k dispozici lepší výfukový systém, se prý na rozdílu nijak nepodepsal.

"Myslím, že Kimi zajel opravdu velmi dobré kolo. Moje bylo OK, ale rozhodně ne fantastické. Abych řekl pravdu, dostali jsme se do rozpačité situace, co se pneumatik týče. S primární směsí jsme se v první části kvalifikace nemohli nikam hnout, a tak jsme museli nasadit volitelnou. Zlepšilo se to, Q2 byla dobrá, ale třetí část už zase nebyla to pravé. Jednotlivé sady se chovaly odlišně. S ničím takovým jsem se ještě nesetkal, trochu mi to ubralo na sebedůvěře.

Kvalifikace jinak probíhala zhruba podle očekávání z tréninků. Ferrari má velmi dobrou závodní rychlost, ale podobně je na tom i Red Bull a McLaren. Jsme tedy zhruba tam, kde bychom měli být," řekl Grosjean.

Šampion série GP2 se na tiskové konferenci nevyhnul mnohým dotazům na adresu jeho častých postartovních kolizí:

"Je dobré, že jsme o tom mohli na tiskovce mluvit. Jistě to nemůžeme ignorovat. Rizika si samozřejmě plně uvědomuji. Myslím, že ostatní jezdci budou počítat s faktem, že jsem nyní v poněkud ošemetné situaci. To ostatně není žádné tajemství. Ale nevadí, udělám, co budu muset, v životě už jsem zažil stovky startů, jen si potřebuji dát správné cíle ve správný čas."

Diskuze (55) Další článek: Webber vyjel dvoustou pole motoru Renault, v první řadě i Vettel