Piloti Lotusu se dál tlačí na střed pole. Vitantonio Liuzzi dokázal porazit Tima Glocka a díky penalizaci Jérômeho d’Ambrosia se dostal dokonce na dvacáté místo. Glockův vůz čekají úpravy.
Lotus
Tým Tonyho Fernandese byl opět nejlepším z
loňských nováčků. Heikki Kovalainen se v Turecku
kvalifikoval jako osmnáctý. "Už nám chybí jen
málo, abychom bojovali o postup do druhé části
kvalifikace. Měli jsme dobrou strategii a z
pneumatik jsme vytěžili maximum," liboval si
Fin, který byl spokojen i se svým nejrychlejším
kolem. "Těšíme se na úpravy, které přivezeme do
Barcelony. Doufám, že se tam zlepšíme víc než
soupeři. Musíme pokračovat v naší práci a v
závodě zajet další dobrý výsledek." Jarno
Trulli, který měl problémy s nastavitelným
zadním křídlem (DRS), se umístil hned za svým
týmovým kolegou. "Na takovém okruhu vás to stojí
hodně času, ale myslím, že jsme ve všech jízdách
odvedli dobrou práci. Naše závodní rychlost nám
dává šanci bojovat s vozy před námi. Doufám, že
se nám podaří vyřešit problémy s DRS a
zopakovat, co se nám podařilo v Číně," přeje si.
HRT
Vitantoniovi Liuzzimu se na Istanbul Parku podařilo porazit Tima
Glocka z Virginu a díky penalizaci Jérômeho
d'Ambrosia se posunul dokonce na dvacáté místo.
"Na tento závodní víkend jsme přijeli s
vylepšeními a chystáme další. Každý závod a
každou hodinu tvrdě pracujeme v továrně. Tento
výsledek je pro nás důležitou odměnou. Je to
důkaz, že se přibližujeme ostatním. Jsme před
Virginem, ale i ten tlačí, takže to nebude
lehké," připomněl Ital, který měl problémy s
první sadou pneumatik. "Druhá už byla
dobrá. Ráno jsme se báli, že nemáme správné
vyvážení, ale nakonec to dopadlo dobře. Naším
cílem je dojet před oběma virginy." Narajn
Kartykejan se díky penalizaci belgického jezdce
také o příčku posunul a má startovat z 22.
místa. Tomu naopak lépe sedla první sada pneumatik. "Mohl jsem dnes být
lepší. S druhou sadou jsem neměl přilnavost.
Musíme zjistit, co bylo špatně. Turecko není
zrovna lehká trať. Je docela technická a je tu
dost hrbolů. Auto se hodně zlepšilo,
spolehlivost je dobrá," hodnotil Ind, který chce
hlavně dojet závod, aby po svém návratu do F1 nasbíral další cenné
kilometry.
Virgin
Jérôme d’Ambrosio se sice kvalifikoval jako
dvacátý, ale díky penalizaci za nerespektování
žlutých vlajek při druhém pátečním tréninku
odstartuje do závodu až z předposledního místa. Za ním bude
stát jen Kamuj Kobajaši, který si
nepřipsal žádný čas. "Byl to celkem dobrý den.
Očekávali jsme trochu lepší výkon, ale vypovídá
to o tom, kde momentálně jsme. Musíme dál tvrdě
pracovat, zlepšovat se a ladit vše na
trati," hodnotí Belgičan, který je rád, že se mu
podařilo udržet úroveň ze Šanghaje. "Je to
důkaz, že jsem se dost naučil a dokázal to
aplikovat, ale je to běh na dlouhou trať." Timo
Glock tentokrát zajel až třiadvacátý nejrychlejší čas. Díky d´Ambrosiově penalizaci se posune o místo
dopředu. "Mezi zatáčkami dvanáct a čtrnáct jsem
měl problémy s motorem. Na to se musíme zaměřit.
Z nějakých důvodů jsem dnes z auta nedostal
totéž co Jérôme. Je třeba se podívat na data
a zjistit, jestli jsme něco udělali špatně,
možná mezi třetím tréninkem a kvalifikací," tuší
Němec. Šéf týmu John Booth prozradil, že v týmu
přes noc chystají úpravy na Glockově voze v
oblasti výfuků a podlahy. "Bohužel nemůžeme
nové díly testovat předem. Myslím, že hlavní
příčinou, proč se Timo trápil, je rozdíl mezi
vyvážením vozu se starým nastavením a s novými
díly," vysvětloval Booth a dodal, že Němcovo
šasi bylo agresivnější vůči pneumatikám než Belgičanovo.